اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آستان امامزاده ابوالحسن (ع) خبر داد

آستان امامزاده ابوالحسن (ع) میزبان جشن میلاد پیامبر رحمت (ص) و امام صادق (ع)

مدیر آستان مقدس امامزاده ابوالحسن (ع) شهرری از برپایی جشن میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام صادق (ع) رئیس مذهب تشیع در این آستان خبر داد.

آستان امامزاده ابوالحسن (ع) میزبان جشن میلاد پیامبر رحمت (ص) و امام صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، فردا یکشنبه و همزمان با 7 ربیع‌الاول جشن بزرگ میلاد نبی اکرم (ص) و امام صادق (ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار می‌شود.

مدیر آستان مقدس امامزاده ابوالحسن (ع) شهرری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اعلام این خبر گفت: در طول دو سال اخیر برنامه‌های مذهبی مختلفی در سالروز ولادت و سوگواری ائمه اطهار علیهم‌السلام در این آستان مقدس برگزار شده است که حضور چشمگیر زائران، عزاداران و دوست‌داران اهل بیت (ع) ما را در اجرای این برنامه‌ها ثابت قدم کرده است.

سعید کریمی با اشاره به شجره‌نامه مستند امامزاده ابوالحسن (ع) شهرری اظهار داشت: نسبت شریف امامزاده ابوالحسن (ع) با چهار واسطه به امام جعفر صادق (ع) منسوب می‌شود و با توجه به تحقیقات انجام شده از سوی کارشناسان مذهبی، ایشان تنها امامزاده از نسل امام ششم شیعیان هستند که بارگاهشان در شهر تهران واقع شده است از این‌رو به تلاش کردیم تا امسال جشن باشکوه ویژه‌ای را برای دو جد شریف این امامزاده بزرگوار در این آستان مقدس تدارک ببینیم که خوشبختانه این نیت خیر با کمک و همت خیران محقق شده است.

وی در ادامه با اشاره معرفی برنامه‌های پیش‌بینی شده در این مراسم افزود: جشن بزرگ میلاد پیامبر رحمت و امام صادق علیهم‌السلام با حضور قاری بزرگ کشور کریم منصوری، ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام ابراهیم و خلیل کاظمی و سخنرانی شیخ محسن تاج لنگرودی شاگرد بزرگوار آیت‌الله مجتهدی برگزار می‌شود و در پایان این مراسم معنوی نیز ضیافت ناهار برای میهمانان این آستان تدارک دیده شده است.

کریمی که حدود 2 دهه افتخار خدمت به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) را نیز برعهده دارد از برگزاری جشن میلاد در این آستان مقدس نیز خبر داد و افزود: در شب و روز میلاد سلسله جشن‌های بسیاری در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) به‌عنوان بزرگترین قطب مذهبی ری و سایر اماکن مذهبی این شهر برگزار می‌شود.

مدیر آستان مقدس امامزاده ابوالحسن (ع) شهرری در پایان تصریح کرد: شهرداری منطقه 20 نیز در طول هفته وحدت جشن‌ها و برنامه‌های فرهنگی متعددی را در سراسر منطقه تدارک دیده است که بخش قابل توجهی از این برنامه‌ها در سراهای محله و با محوریت مدیران محلات برگزار می‌شود و در روز میلاد نیز چندین ایستگاه صلواتی برای پذیرایی و توزیع بسته‌های فرهنگی در میان شهروندان در نقاط کلیدی منطقه جانمایی شده است.

انتهای پیام/2462/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول