اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان البرز:

مردم به اخبار خبرگزاری فارس اعتماد دارند

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: مردم به اخبار و گزارش‌های خبرگزاری فارس اعتماد و اطمینان دارند.

مردم به اخبار خبرگزاری فارس اعتماد دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان البرز، جمعی از مدیران استانی خبرگزاری فارس و خبرنگاران این خبرگزاری در استان البرز ظهر امروز در آستانه میلاد باسعادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) به مناسبت افتتاح دفتر جدید خبرگزاری فارس در این استان به همراه مدیران و کارکنان روابط عمومی استانداری البرز با آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج دیدار کردند.

در این دیدار آیت‌الله حسینی همدانی با تبریک اعیاد به اهمیت کار خبرنگاری اشاره کرد و گفت: انبیای بزرگوار خبرنگار بودند و پیام الهی را بدون کم و کاست و به بهترین شکل به مردم منتقل کردند.

وی تصریح کرد: حرفه خبرنگاری و اطلاع‌رسانی از مشاغل بسیار حساس و بااهمیت است و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، باید درک صحیحی از اهمیت کار خود داشته و با دقت در راستای اطلاع‌رسانی به مردم حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: در این حوزه هم بحث صدق خبر و هم بحث صدق مخبر مطرح است بنابراین هم خبرنگار و رسانه باید صادق بوده و به صداقت شهره باشند و هم باید اطلاعات صحیح و درست را منتقل کنند.

حسینی‌همدانی با اشاره به فعالیت رسانه‌های مختلف در کشور گفت: خوشبختانه خبرگزاری فارس هم رسانه‌ای صادق است و هم اخبار صحیح منتشر می‌کند و به همین دلیل مردم ما به این خبرگزاری و اخبار آن اطمینان دارند.

وی بیان اینکه استکبار جهانی توطئه‌های متعددی در راستای اهداف شوم خود به ویژه منحرف کردن ذهن ملت‌ها به کار بسته‌ است، بیان داشت: متاسفانه امروز رسانه‌های بزرگ بین‌المللی تحت نفوذ صهیونیست‌ها قرار داشته و اخبار و گزارش‌های جهت‌داری را منتشر می‌کنند.

امام جمعه شهرستان کرج افزود: به همین دلیل رسانه‌های داخلی باید تلاش‌ بیشتری در راستای خنثی‌سازی تهاجم فرهنگی دشمنان به‌ویژه توطئه‌های رسانه‌های تحت نفوذ صهیونیست‌ها داشته باشند.

حسینی‌همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان برخی از اشکالات کار رسانه‌های داخلی گفت: انتظار مردم از رسانه‌های دیداری و شنیداری، مجازی و مکتوب این است که اخبار صحیح را با دقت فراوان منتشر کرده و در انتشار گزارش‌ها منافع اسلام، انقلاب و نظام را لحاظ کنند.

وی تاکید کرد: باید در حوزه اطلاع‌رسانی دقت بسیاری صورت گرفته و ضریب خطا و اشتباه را به حداقل برسانیم و در این صورت است که اعتماد مردم به رسانه‌های داخلی افزایش پیدا می‌کند.

حسینی همدانی با اشاره به نهضت عاشورای حسینی (ع) گفت: حضرت زینب (س) در حقیقت یک خبرنگار بود و بدون دخل و تصرفی واقعیت قیام عاشورا را به دیگران منتقل کرد و همین صداقت در انتقال صحیح خبر موجب شد که امروز نیز ما پیام عاشورای حسینی (ع) را دریافت کنیم.

* خبرنگاران فارس سربازان فرهنگی ولایت هستند

در بخش دیگری از این مراسم، حسن کربلایی مدیرکل استان‌های خبرگزاری فارس با ارائه گزارشی از عملکرد این خبرگزاری در پوشش اخبار و رویدادهای سراسر کشور اظهار داشت: در حال حاضر در تمام استان‌ها دفاتر خبرگزاری فارس فعال بوده و در برخی از استان‌ها نیز به دلیل اهمیت کار اطلاع‌رسانی در آن مناطق دو دفتر سرپرستی فعال کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود 60 درصد کل اخبار خبرگزاری فارس توسط خبرنگاران و دفاتر استانی تهیه و تولید می‌شود.

مدیرکل استان‌های خبرگزاری فارس افزود: اولویت اصلی ما حرکت در مسیر ولایت و دفاع از اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی است و در این میان تاکید ویژه‌ای بر ارتباط مستمر و جدی با نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه داریم و به صورت مرتب دیدارها و جلساتی با این بزرگواران برگزار می‌کنیم.

کربلایی با اشاره به راه‌اندازی دفتر جدید خبرگزاری فارس در استان البرز گفت: در همین راستا امروز و پیش از آغاز به کار دفتر سرپرستی جدید در البرز به دیدار نماینده ولی فقیه آمده‌ایم تا تاکید کنیم که خبرنگاران فارس خود را سربازان فرهنگی ولایت می‌دانند و تمام تلاش خود را برای دفاع از اصول و ارزش‌های اسلام و انقلاب به میدان آورده‌اند.

وی تاکید کرد: پوشش اخبار برنامه‌ها و دیدگاه‌های نمایندگان محترم ولی فقیه در استان‌ها و ائمه جمعه، نهادهای ارزشی مانند سپاه و بسیج و دستگاه‌هایی که در چارچوب تحقق عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی در سراسر ایران تلاش کرده و خدمت می‌کنند،‌ در اولویت تهیه و تولید اخبار خبرگزاری فارس قرار دارد.

* افزایش تعامل استانداری البرز با رسانه‌ها

در ادامه این دیدار محمد توحیدلو مدیرکل روابط عمومی استانداری البرز نیز طی سخنانی به گزارش عملکرد شورای اطلاع‌رسانی استانداری در حوزه تعامل با رسانه‌های فعال در استان پرداخت.

وی اظهار داشت: اولویت ما ارتباط با رسانه‌ها و حمایت از فعالیت خبرنگاران است و معتقدیم که حضور و تلاش رسانه‌های مکتوب، مجازی و دیداری و شنیداری نقش مهمی در تحقق اهداف دولت و استانداری در استان البرز دارد.

مدیرکل روابط عمومی استانداری البرز افزود: در تلاش هستیم تا با حمایت از رسانه‌ها، زمینه‌ای مناسب برای فعالیت آنها ایجاد کنیم و امیدواریم بتوانیم گام‌هایی در راستای رشد و پیشرفت رسانه‌های استان برداریم.

انتهای پیام/2302/غ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول