اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در یزد خبر داد

تزریق نقدینگی 175 میلیارد تومانی به بخش دارو

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در بخش دارو و درمان، طی پنج ماه گذشته، تزریق نقدینگی به بخش دارو داشتیم که این میزان 175 میلیارد تومان در هفته اول بوده است.

تزریق نقدینگی 175 میلیارد تومانی به بخش دارو

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید تقی نوربخش ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: سازمان تامین اجتماعی به دنبال اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان مدت است و اقدامات بودجه‌ای نیز در این زمینه انجام شده و برای نخستین بار از ابتدای سال دارای بودجه هستیم نه از وسط سال.

وی عنوان کرد: قانون‌مداری و برنامه‌محوری اصل اساسی در تمامی برنامه‌های سازمان تامین اجتماعی است و پاسخگویی نیز در این سازمان حرف اول را خواهد زد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: پاسخگویی شفاف و پاک‌دستی در سازمان تامین اجتماعی را در عمل و نه در سخن به معرض نمایش خواهیم گذاشت.

نوربخش خاطرنشان کرد: اموال سازمان تامین اجتماعی بیت‌المال و مربوط به بیمه‌شدگان است و حق نداریم اموال سازمان را حتی در امور خیر به غیر از بیمه‌شدگان بدهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 38 میلیون نفر از جمعیت کشور هم‌اکنون زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اظهار کرد: این تعداد شامل 20 میلیون خانوار است.

نوربخش با اشاره به خدماتی که به این تعداد از افراد جامعه ارائه می‌شود، عنوان کرد: خدمات بیمه تامین اجتماعی به بیمه شدگان از قبل از تولد آغاز می‌شود و در زمان حیات ادامه می‌یابد و این خدمات حتی بعد از فوت بیمه‌شدگان برای بازماندگان آن‌ها ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به بخشی از مشکلات و چالش‌هایی که سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور با آن روبه‌روست، اظهار کرد: از ابتدای تصویب قانون تامین اجتماعی در سال 54، سازمان تامین اجتماعی با چالش‌هایی روبه‌رو است و اکنون نیز با توجه به اینکه محاسبات قانونی 38 سال پیش اتفاق افتاده است، باید بازنگری‌هایی در قانون صورت گیرد تا در پارامترهایی مانند امید به زندگی، جغرافیای اقتصادی، نرخ تورم، سود بانکی و ... دچار مشکل نشویم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در دولت تدبیر و امید در سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: در بخش دارو و درمان، طی پنج ماه گذشته، تزریق نقدینگی به بخش دارو داشتیم که این میزان 175 میلیارد تومان در هفته اول بوده است.

وی تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر به هیچ داروخانه‌ای در کشور بدهی ندارد ضمن اینکه در مرحله دوم، افزایش قیمت 175 قلم دارو را لغو و قیمت‌ها را به حالت قبل بازگرداندیم.

نوربخش یادآور شد: همچنین داروهای تالاسمی، شیمی درمانی و . .. را از 70 درصد به 10 درصد قیمت کاهش دادیم.

وی با اشاره به لیست بیمه واحدها و تحولاتی که در این زمینه انجام شده است، خاطرنشان کرد: لیست بیمه به صورت اینترنتی توسط کارفرمایان به سازمان ارائه می‌شود و پرداخت حق بیمه به صورت اینترنتی انجام می‌شود ضمن اینکه جرائم نیز در اقساط 48 ماهه تقسیط شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین از افزایش 73 درصدی پرداخت حق بیمه در استان یزد خبر داد و عنوان کرد: این افزایش، نشانگر تاثیرگذار بودن طرح اینترنتی و تقسیط جرائم بوده است.

وی همچنین با اشاره به امکانات بیمه تامین اجتماعی در استان یزد اظهار کرد: پنج شعبه بیمه‌ای و مرکز درمانی 250 تختخوابی شهدای کارگر و 6 مرکز سرپایی در یزد به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی خدمات ارائه می‌دهند.

نوربخش همچنین از راه‌اندازی مرکز بیماری‌های سرطان در یزد خبر داد و یادآور شد: این مرکز قرار است در مرکز استان یزد و در مقابل پارک کوهستان در جاده تفت راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه یزد در جنوب کشور و مرکز کشور یک قطب درمانی شناخته می‌شود، تلاش می‌کنیم 150 تخت درمانی دیگر توسط بیمه تامین اجتماعی ظرف 36 تا 48 ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش فارس، مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی به منظور بازدید از پروژه‌های در دست اجرای تامین اجتماعی در استان یزد به این استان سفر کرده است.

انتهای پیام/2464/م40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول