اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرکل تربیت بدنی آموزش و پرورش کشور

سالن ورزشی شهید شکرریز در کاشان افتتاح شد

در آستانه ولادت با سعادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) سالن ورزشی شهید حسین شکرریز با حضور مدیرکل تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کشور طی مراسمی در کاشان افتتاح شد.

سالن ورزشی شهید شکرریز در کاشان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مدیر آموزش و پرورش این شهرستان ظهر امروز در این مراسم گفت: مهمترین هدف تأسیس سالن ورزشی شکرریز به عنوان نهمین سالن ورزشی آموزش و پرورش این شهرستان طی یک سال گذشته، توسعه فضاهای ورزشی ویژه دانش‌آموزان به منظور ترویج فرهنگ ورزش در بین آنهاست.

حسین حنطه‌ای مساحت سالن ورزشی شهید حسین شکرریز را در ابعاد 36 در 22 و به مساحت 800 متر مربع و 100 متر مربع فضاهای جنبی ذکر و خاطرنشان کرد: برای احداث این سالن ورزشی بالغ بر 7 میلیارد ریال توسط اخوان شکرریز و مشارکت دولت هزینه شده است.

وی تصریح کرد: برای تحقق شعار «افتتاح و یا کنگ‌زنی یک سالن ورزشی در هر ماه» از بهمن سال گذشته تاکنون هشت سالن ورزشی به نام‌های شهید کاشانی‌پور، سپیده کاشانی، انقلاب اسلامی، خانه پینگ‌پنگ، خلیج فارس، آسیه و امام خامنه‌ای برزک و شهید حسین شکرریز افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر آموزش و پرورش کاشان عنوان کرد: هر یک از 9 سالن ورزشی افتتاح شده در ابعاد 36 در 22 با 800 متر مربع فضای سالن و 100 متر مربع فضای جنبی است که  برای هر یک از این سالن‌ها بالغ بر 7 میلیارد ریال هزینه شده است که 80 درصد هزینه‌ها توسط خیران و مابقی از طریق اعتبارات دولتی هزینه شده است.

وی در ادامه از نصب قاب سوله سالن‌های ورزشی مدرسه نرجس و سالن امیرکبیر فین خبر داد و اضافه کرد: مقدمات آغاز عملیات احداث سالن ورزشی در مدارس محمدیان، سینائیان، جوشقان استرک و پروژه‌های طباطبایی و امام حسن عسگری(ع) نیز انجام شده است.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش نیز در این مراسم احداث فضاهای ورزشی را برای ارتقای سطح سلامت نوجوانان و جوانان مؤثر خواند و گفت: با احداث سالن‌های ورزشی در مدارس کشور و نهادینه کردن ورزش در بین دانش‌آموزان، مراجعه به پزشکان، مراکز درمانی و داروخانه‌ها کاهش چشمگیری می‌یابد.

حسین بابویی افزود: اگر به دنبال ایجاد تحول بنیادین در تربیت بدنی آموزش و پرورش کشور هستیم باید به سه حوزه، تأمین نیروی انسانی، محتوا و فضاهای ورزشی توجه ویژه‌ای وجود داشته باشد.

وی ضمن تقدیر و تجلیل از خانواده خیر شهید شکرریز، فعالیت‌های خیران مدرسه‌ساز ورزش ‌یار در کشور را چشمگیر دانست و بیان داشت: اگر برای احداث فضاهای ورزشی و آموزشی منتظر اعتبارات دولتی باشیم، اجرای پروژه‌ها و بهره‌برداری از آن نیاز به سال‌ها انتظار دارد.

سالن ورزشی چند منظوره شهید حسین شکرریز کاشان با حضور مدیرکل تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کشور، رئیس اداره کل تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اصفهان، انجمن خیران مدرسه‌ساز کاشان، معتمدان و دانش‌آموزان در مدرسه تیزهوشان استعدادهای درخشان شهید بهشتی این شهرستان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/2406/ک40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول