اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نظارت و اعتبار بخشی وزارت بهداشت:

مشکل حوزه توریسم درمانی عدم هماهنگی است

مدیر کل نظارت و اعتبار بخشی وزارت بهداشت، عدم هماهنگی را از مشکلات جذب بیمار در حوزه توریسم درمانی عنوان کرد.

مشکل حوزه توریسم درمانی عدم هماهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سجاد رضوی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه بیمارستان بهمن زنجان با اشاره به بازدید خود از اکثر بیمارستان‌های خصوصی کشور اظهار داشت: به جرات می‌توان گفت، اقدامات انجام شده برای راه‌اندازی بیمارستان بهمن زنجان قابل تقدیر است.

وی با اشاره به تجربیات موجود در استان‌های دیگر در مورد اصطکاک موجود بین بخش دولتی و خصوصی در حوزه درمان اضافه کرد: احداث بیمارستان ممکن است یکی از سخت‌ترین کارها باشد، ولی مطمئن باشید اداره بیمارستان مشکل‌تر از آن است.

مدیر کل نظارت و اعتبار بخشی وزارت بهداشت، عدم تعریف روشن در مورد خدمات قابل ارائه حوزه بهداشت و درمان در بخش خصوصی و دولتی را از مشکلات موجود در این بخش دانست و ادامه داد: تعریف درست در این مورد آن هم به صورت حقوقی که وابسته به شخص نباشد می‌تواند مشکلات موجود در این حوزه را حل کند.

این مسئول خطاب به مسئولان حوزه درمان استان زنجان و هیئت رئیسه بیمارستان بهمن زنجان گفت: بخش خصوصی و دولتی درمان را باید به صورت مکمل در نظر گرفت که این موضوع با برگزاری جلسات متناوب قابلیت عملیاتی شدن پیدا می‌کند.

رضوی تاکید کرد: ایجاد مشکل بین دو بخش خصوصی و دولتی حوزه درمان موجب هدر رفتن انرژی در این حوزه شود.

وی با بیان اینکه ایجاد تعامل بین دانشگاه و بیمارستان بهمن زنجان به بهبود حوزه خدمات‌رسانی در عرصه بهداشت و درمان استان زنجان کمک می‌کند، یادآور شد: اگر این تعامل برقرار شود بیمارستان بهمن می‌توان سال‌های سال به فعالیت خود ادامه دهد.

مدیر کل نظارت و اعتبار بخشی وزارت بهداشت، کمبود پرستار را شایع‌ترین مشکل حوزه درمان دانست و خاطرنشان کرد: این مشکل حادتر از کمبود در حوزه‌های دیگر است که باید برای رفع آن اقداماتی انجام شود.

این مسئول با اذعان به ارتقای حوزه بهداشت و درمان در استان زنجان تاکید کرد: برخی مواقع این خدمات بهتر از دیگر نقاط کشور ارائه می‌شود.

رضوی ترکیه را کشوری موفق در عرصه توریسم درمانی اعلام کرد و گفت: این کشور برنامه‌ای دراز مدت برای بهرمندی از مزایای توریسم درمانی دارد.

وی با اشاره به تمایل موجود در مردم کشورهای منطقه از جمله عراق برای سفر به ایران ادامه داد: زنجان می‌تواند از این ظرفیت بهره‌مند شود.

مدیر کل نظارت و اعتبار بخشی وزارت بهداشت، عدم هماهنگی را از مشکلات جذب بیمار در حوزه توریسم درمانی عنوان کرد.

این مسئول تسهیل امور درمان را منوط به داشتن بیمه قوی برشمرد و تاکید کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده ارتباط مالی بین پزشک و بیمار از دردناک‌ترین رابطه‌ها محسوب می‌شود که راهکار آن قطع این رابطه با تقویت بیمه‌ها است.

رضوی، خرید خدمت توسط بیمارستان دولتی را از دیگر راهکاری کمک به بیمارستان‌های خصوصی اعلام و تصریح کرد: استفاده از متخصصان دیگر استان‌ها از جمله مرکز کشور به بهبود اوضاع بیمارستان‌های خصوصی کمک می‌کند چرا که هستند افرادی که به خاطر دریافت خدمات بهتر و ارزان‌تر سفر هم می‌کنند همان طور که نمونه‌های آن در کشور وجود دارد.

در پایان این مراسم از کسانی که به احداث بیمارستان بهمن زنجان کمک کردند، تقدیر شد.

انتهای پیام/73004/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول