اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان خبر داد

رتبه 13 استان زنجان در زمینه پرورش ماهیان سردابی و گرمابی

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: استان زنجان در زمینه پرورش ماهیان سردابی و گرمابی رتبه 13 کشوری را به خود اختصاص داده است.

رتبه 13 استان زنجان در زمینه پرورش ماهیان سردابی و گرمابی

محمود صیادبورانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به پرورش ماهیان سردابی و گرمابی در استان زنجان اظهار داشت: کپور ماهی از جمله ماهیان گرمابی به حساب می‌آید که در استان زنجان پرورش داده می‌شوند.

وی به چهار گونه کپور ماهی اشاره کرد و گفت: کپور معمولی، کپور سر گنده، کپور نقره‌ای و کپور علفخوار از جمله گونه‌های کپور ماهی به شمار می‌رود که در استان زنجان نیز پرورش داده می‌شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان خاطرنشان کرد: قزل‌آلا نیز ازجمله ماهیان سردابی به شمار می‌رود که استان زنجان در این زمینه نیز فعالیت دارد.

بورانی به تولید بچه ماهی در استان زنجان اشاره و تصریح کرد: 14 میلیون بچه‌ماهی در استان تولید می‌شود.

این مسئول با اشاره به نیاز استان به بچه‌ماهی بیان داشت: نیاز استان 9 میلیون قطعه است که مازاد  تولید استان به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

وی به پرورش ماهی خاویار در استان اشاره و بیان کرد: از سال 86 حدود 20 هزار قطعه از مرغوب‌ترین گونه ماهیان خاویاری موسوم به فیل‌ماهی در پشت دو سد خاکی استان رهاسازی شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با بیان اینکه ماهیان خاویار رها‌سازی شده در سدها دارای وزن از لحاظ وزنی وضعیت خوبی دارند،افزود: وزن این ماهی‌ها در حال حاضر به وزن خوبی رسیده است.

بورانی ادامه داد: از بین 31 مرکز شیلاتی در کشور استان زنجان رتبه 13 را به خود اختصاص داده دانست.

انتهای پیام/2308/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول