اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پارلمانی وزیر بهداشت:

تعرفه‌های درمانی باید واقعی و بیمه‌ها کارآمد شوند

معاون پارلمانی وزیر بهداشت گفت: تعرفه‌ها باید واقعی و بیمه‌ها نیز باید کارآمد شوند، به طور حتم اگر درست عمل شود بیمارستان‌ها بهتر اداره شده و مردم نیز خدمات بهتری دریافت خواهند کرد.

تعرفه‌های درمانی باید واقعی و بیمه‌ها کارآمد شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، طاهر موهبتی امروز در جلسه تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم که در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد با اشاره به اینکه برگزاری این جلسات دارای 2 شان و جایگاه است، گفت: شان اول تشکر و قدردانی از افرادی است که در همه مدت تلاش خود را در راستای خدمت درست به کار گرفته‌اند.

وی افزود: دکتر حجازی در مدت فعالیت خود منشا خیر و ارتقای کیفی و کمی دانشگاه علوم پزشکی استان قم شد و با کمک‌های وی استان توانست به مدارج بالای علمی در این مدت دست پیدا کند.

معاون پارلمانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آرامش حاصل از کار را مهم عنوان کرد و ادامه داد: همه ما در راستای خدمت به خلق خدا هستیم و هدفمان نیز همین امر است و بهترین هدیه زمانی است که بتوانیم شادی و لبخند را بر لبان خلق خدا شاهد باشیم.

موهبتی تصریح کرد: بالاترین خدمت در حوزه سلامتی است و زمانی که بتوانیم سلامتی شهروندان را فراهم کنیم بهترین عبادت را انجام داده‌ایم چراکه خدمت به خلق خدا عبادت است.

وی به شان دوم برگزاری این جلسات اشاره کرد و گفت: ابوالفضل ایرانی‌خواه دارای سابقه کاری و اجرایی بالایی است و امیدواریم بتواند تحول بیشتری در راستای ارتقا به اهداف اولیه را ایجاد کند.

معاون پارلمانی وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه برخورداری از حق بازنشستگی، درمان و بهداشت حق همگان است، افزود: متاسفانه در سند توسعه به سلامت توجه چندانی نشده است، آرامش و رفاه کامل جسمی، روانی و معنوی در گرو سلامت همه جانبه است و توجه به این موضوع باید در راس امور قرار گیرد.

موهبتی با اشاره به اینکه محور توسعه پایدار انسان است، گفت: از آنجایی که آدمی نقش مهمی در پیشبرد اهداف دارد، از این رو توجه به سلامتی و تندرستی آن‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، درمانی و شاخص‌های آن یکی از رویکردهای مهم مجلس شورای اسلامی است که در خصوص سلامت ارائه شده است.

معاون پارلمانی وزیر بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی پیشگیری و بهداشت را بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد: متاسفانه بودجه بهداشت در سال 92 نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و باید به بحث بهداشت و پیشگیری توجه بیشتری داشته باشیم.

موهبتی افزود: رویکرد بعدی تحقق شاخص عدالت، سلامت و کاهش سهم مردم در هزینه سلامت است و قرار بود سهم مردم به 30 درصد برسد که هنوز محقق نشده است.

وی به نقش خیرین در جامعه و سلامت افراد اشاره کرد و ادامه داد: بهتر است تصدی‌گری کاهش پیدا کند و امور به دست خیرین و مردم بیافتد، می‌دانیم هر کجا که مردم نقش داشتند موفقیت نیز وجود داشته است.

معاون پارلمانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: باید جمع خیرین را جدی بگیریم و تنها نظارت کنیم، تعرفه‌ها باید واقعی و بیمه‌ها نیز باید کارآمد شوند، به طور حتم اگر درست عمل شود بیمارستان‌ها بهتر اداره شده و مردم نیز خدمات بهتری دریافت خواهند کرد.

موهبتی ادامه داد: توجه به بهره‌وری و کرامت انسانی بسیار مهم است و مسئولان نیز باید به ظرفیت‌های موجودی که داریم توجه داشته باشند تا بدین طریق مردم از بالاترین سهم سلامت برخوردار شوند.

انتهای پیام/78008/م40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول