اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری زنجان خبر داد

درخشش مربیان زنجانی در سوگواره بین‌المللی شعر و قصه حسینی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: مربیان کانون پرورش فکری زنجان در سوگواره بین‌المللی شعر، قصه و هنر حسینی درخشیدند.

درخشش مربیان زنجانی در سوگواره بین‌المللی شعر و قصه حسینی

غلامحسین نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: کانون پرورش فکری در طول سال برنامه‌های مختلفی در سطح استان زنجان برگزار می‌کند.

وی به هفتمین سوگواره بین‌المللی امسال با عنوان «حماسه در کربلا» اشاره کرد و افزود: این سوگواره با حضور مربیان کانون پرورش فکری در استان قزوین برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان ادامه داد: با توجه به اینکه کربلا عرصه جست ‌و جوی دائم شیعه برای دست‌یابی به واقعیت ایمان و حماسه است این سوگواره عنوان «حماسه در کربلا» را به خود گرفت.

این مسئول به اهداف برگزاری این سوگواره اشاره کرد و یادآور شد: معرفی و ترویج فرهنگ و هنر حسینی (ع)، فراهم‌سازی زمینه ابراز ارادت و اخلاص هنرمندان و اهالی قلم به جایگاه مقدس امام حسین (ع)، ارتقای سطح معنویت و باورهای دینی در مربیان و اعضای کانون، تبیین جایگاه تاثیرگذار دین و مذهب در فرهنگ و اندیشه ایرانی را از اهداف برگزاری این سوگواره برشمرد.

نظری با اشاره به اینکه در سوگواره امسال شرکت کنندگانی در بخش‌های هنر و شعر و قصه از 28 استان کشور حضور داشتند، گفت: در بخش عکس عاشورایی  یک هزار و166 اثر از 81 مربی و 135 عضو از 17 استان به دبیرخانه ارسال شده است.

وی اضافه کرد: در بخش شعر و متن ادبی 554 اثر از 285 مربی و 269 عضو از 22 استان و در بخش قصه گویی 34 اثر از 25 مربی و 9 عضو از 15 استان اعلام شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه از استان زنجان در بخش عکس، نسرین والی و سیده کبری حسینی جزو نفرات برتر شدند، اضافه کرد: آثار عکس زینب عزیزی، حامد گل محمدی منتخبین راه یافته به نمایشگاه سوگواره بودند و در بخش قصه‌گویی مرضیه هاشم‌لو به عنوان نفر برتر انتخاب شد.

این مسئول در پایان اذعان داشت: در سوگواره بین‌المللی «حماسه در کربلا» امسال میهمانان خارجی شیعه از کشورهای «لبنان، افغانستان، عراق، پاکستان، هند و بنگلادش» نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/73008/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول