اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

مسابقات قرآن اداره‌کل اوقاف خراسان رضوی به زودی آغاز می‌شود

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی اوقاف استان به زودی آغاز می‌شود، گفت: دشمنان اسلام مخالف وحدت میان اهل تسنن و شیعیان هستند.

مسابقات قرآن اداره‌کل اوقاف خراسان رضوی به زودی آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سعید آخوندی ظهر امروز در جلسه‌ای که با حضور هیئتی از کشور افغانستان در دانشکده تربیت مدرس علوم قرآنی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما اوقاف را خدمت به حدیث ثقلین می‌دانیم.

وی با بیان اینکه امروز ما دشمنانی مشترک داریم، افزود: دشمنان مشترک ما آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند که نمی‌خواهند مسلمانان وحدت داشته باشند و برای این کار اخلاق، فرهنگ، اعتقادات، سیاست و اقتصاد ما را نشانه گرفته‌اند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی ادامه داد: امروز این دشمنان، وضعیتی فرهنگی برای جوانان ایران و افغانستان ترسیم می‌کنند که جوانان ما گمراه شوند تا در نهایت با این گونه اقدامات مانع از وحدت شیعه و سنی شوند.

آخوندی اضافه کرد: به گفته مقام معظم رهبری بقاع متبرکه باید تبدیل به قطب فرهنگی شوند؛ البته واقعاً این فضا بهترین مکان برای اقدامات فرهنگی بوده و بر همین اساس بقاع متبرکه ایران از دو تشکیلات هیئت امنا و مراکز فرهنگی و قرآنی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در این مراکز فرهنگی کلاس‌ها و مسابقات قرآنی برگزار می‌شود و در مسابقات اخیر قرآنی که در سطح استان توسط اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد، 370 هزار نفر شرکت کردند.

این مسئول با اشاره به اینکه مسابقات کشوری این اداره‌کل نیز به زودی آغاز می‌شود، گفت: ما باید به جوانان قرآنی همان‌گونه که به جوانان در ورزش بها داده می‌شود، توجه کنیم و به همین دلیل برگزیدگان مسابقات قرآنی خراسان رضوی برای حضور در مسابقات کشوری توسط اساتید برجسته قرآنی آموزش می‌بینند.

گفتنی است؛ این هیئت متشکل از 10 نفر از کارکنان و مدیریت حوزه مزار شریف که منتسب به حضرت علی (ع) است از استان بلخ و شهر مزار شریف برای بازدید از بقاع متبرکه و مراکز فرهنگی استان خراسان رضوی به شهر مشهد سفر کرده‌اند.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول