اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی:

جشنواره هنرهای تجسمی اشراق سال آینده برگزار خواهد شد

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی از برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی اشراق در سال آینده خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت خوشنویسی و هنرهای تجسمی در حوزه‌های علمیه این جشنواره برای نخستین بار برگزار خواهد شد.

جشنواره هنرهای تجسمی اشراق سال آینده برگزار خواهد شد

به گزارش خبرگزای فارس از قم به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین علی کمساری در دیدار با معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی از نهادهای انقلابی است که به عنوان واسط بین حوزه و نظام فعالیت می‌کند.

وی پشتیبانی فکری نظام در حوزه فرهنگ دینی را از وظایف دفتر تبلیغات اسلامی دانست و به تشریح فعالیت‌ها و ماموریت‌های دفتر پرداخت.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی افزود: مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی یکی از بخش‌های اصلی این دفتر بوده که با چهار رویکرد در حوزه فرهنگی هنری فعال است.

وی آموزش را یکی از رویکردهای این مرکز دانست و تصریح کرد: در حال حاضر رشته‌های تجسمی، ادبی، فیلمنامه نویسی، نقد فیلم و فلسفه هنر برای طلاب خواهر و برادر آموزش داده می‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره‌های اشراق با اشاره به رویکرد تولیدی این مرکز گفت: تولید محصولات آموزشی و حمایت از آثار هنرمندان طلبه آموزش دیده در قالب کتاب، فیلم، مجموعه‌های تجسمی و... از اقدامات انجام شده است.

وی افزود: راه‌اندازی انجمن‌های فرهنگی هنری دیگر رویکرد این مرکز است که با استقبال هنرمندان روحانی پنج انجمن هنرهای تجسمی، خوشنویسی، شعر، داستان و مطالعات نظری هنر شکل گرفته است.

کمساری برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های هنری را از دیگر فعالیت‌های مرکز فرهنگی هنری ذکر و خاطرنشان کرد: نگارستان اشراق وابسته به این مرکز از نگارخانه‌های فعال قم است که هر 15 روز یک مجموعه آثار هنری را به نمایش می‌گذارد.

مدیر مسئول مجلات فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی از جریان سازی به عنوان چهارمین رویکرد این مرکز نام برد و افزود: با هدف جریان‌سازی هنر دینی در کشور چهار جشنواره فیلم، عکس، داستان و شعر را با برند اشراق طراحی کردیم که با استقبال خوب طلاب و روحانیون مواجه شد.

وی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره فیلم اشراق در آبان ماه سال جاری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این جشنواره با موضوع روحانیت و حوزه‌های علمیه در دوره اول با 430 اثر و دومین دوره با 413 اثر ارسالی به صورت شایسته برگزار شد.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به جشنواره شعر اشراق تصریح کرد: دومین جشنواره شعر ویژه طلاب شاعر 16 بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد که بیش از 400 طلبه شاعر آثار خود را به جشنواره ارسال کرده‌اند.

وی جشنواره عکس اشراق را از دیگر جشنواره‌های برگزار شده دانست و افزود: سومین دو سالانه عکس حوزه با موضوع روحانیت و حوزه‌های علمیه اول بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام کمساری با اشاره به جشنواره داستان اشراق گفت: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا پایان بهمن ماه تمدید شده است.

وی از برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی اشراق در سال آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت خوشنویسی و هنرهای تجسمی در حوزه‌های علمیه این جشنواره برای نخستین بار برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به انتشار نشریات این مرکز گفت: ماهنامه‌های سنجاقک، پوپک، سلام بچه‌ها، پیام زن، مهیار و فصلنامه آفرینه نشریاتی است که برای گروه‌های سنی مختلف منتشر می‌شود.

وی در پایان ترویج ارزش‌های دینی با زبان هنر را وظیفه اصلی مرکز فرهنگی هنری دانست و تصریح کرد: معتقدیم زبان هنر تاثیرگذارتر از دیگر شیوه‌های تبلیغی است چراکه زبان هنر تاثیرگذارترین بیان برای ارائه پیام است و هر مقوله‌ای که از هنر برای ارائه پیام استفاده کند شانس بیشتری برای بهتر دیده شدن دارد.

انتهای پیام/2258/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول