اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بانه:

اختلافات جزئی اتحاد مسلمانان را تضعیف نمی‌کند

امام جمعه موقت بانه اختلافات مذاهب دین اسلام را بسیار جزئی خواند و گفت: این اختلافات اتحاد بین مسلمین را تضعیف نمی‌کند.

اختلافات جزئی اتحاد مسلمانان را تضعیف نمی‌کند

ماموستا عبدالله حیدری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: اتحاد و همبستگی مهم‌ترین عامل اقتدار و پیروزی دین اسلام در برابر جهان کفر است.

وی از امام راحل به عنوان منادی وحدت نام برد و گفت: نام‌گذاری یک هفته با عنوان هفته وحدت بستر را برای ایجاد همبستگی و وحدت بیشتر بین مسلمانان ایران اسلامی فراهم کرد.

امام جمعه موقت بانه با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد شکاف در بین مسلمانان است و برای تحقق این خواسته شوم خود بر روی اختلافات جزئی مذاهب اسلامی کلید کرده‌ است، گفت: بحث ایجاد اختلاف در بین مذاهب دینی چیز تازه‌ای نیست و دامن‌زدن به این اختلافات جزئی از توطئه‌های استکبار برای رسیدن به اهداف است.

به گفته ماموستا حیدری، آشنایی با مذاهب دین اسلام و ارتقا سطح بصیرت دینی جامعه بهترین راهکار مقابله با توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان اسلام است.

وی با بیان اینکه اختلافات مذاهب دین اسلام بسیار جزیی است، تصریح کرد: مسلمانان در اصول این دین الهی هیچ اختلافی ندارند و همین مهم بزرگترین پشتیبان برای ارتقا اتحاد و همبستگی و ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان است.

امام جمعه موقت بانه خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم اختلافات جزیی اتحاد ما را از مسیر اصلی که تحقق ارزش‌های اسلام و بسط و گسترش این دین الهی است منحرف کند.

ماموستا حیدری نقش علمایان دینی در مقابله با توطئه‌های تفرقه‌آمیز دشمنان را مهم‌ ارزیابی کرد و گفت: رهبران مذاهب اسلامی باید با روشنگری و بیان تاثیرات اتحاد مسلمانان را بر حفظ وحدت و توجه به این اصل مهم تاکید کنند.

وی با تاکید براینکه دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی از مهم‌ترین اهداف دشمنان اسلام است، گفت: نباید اجازه داد به خاطر اختلافات جزیی بین مذاهب اسلامی زمینه دستیابی دشمنان به برنامه طراحی‌شده فراهم کرد.

به گفته امام جمعه موقت بانه، توجه بیش از پیش مسلمانان به  نقاط مشترک مانع ایجاد شکاف بین مسلمین و تحقق اهداف شوم دشمنان خواهد شد.

ماموستا حیدری افزود: دامن زدن به اختلافات جزیی در حقیقت آب در آسیاب دشمن ریختن است چرا که دشمنان اسلام همواره در تلاش هستند با بزرگ کردن این اختلاف نظرها مسلمانان را از مسیر اصلی خارج کنند.

وی با بیان اینکه حذف اتحاد و همبستگی مسلمانان در حقیقت آینده اسلام را به خطر می‌اندازد، گفت: اتحاد  سلاح برنده‌ مسلمانان در برابر هجمه‌های دشمنان است که باید روز به روز قوی و مستحکم‌تر شود.

امام جمعه موقت بانه در زمینه نام‌گذاری هفته برائت نیز اظهار کرد: چنین اقداماتی از سوی دشمنان نمی‌تواند جایگاه هفته وحدت را که امروز به فرهنگی ارزشمند در بین ملت‌های مسلمان تبدیل شده است، تضعیف کند.

ماموستا حیدری در پایان تصریح کرد: مسلمانان تشیع و اهل تسنن کردستان نیز به عنوان الگوی وحدت ملی، همواره نشان داده‌اند در برابر هجمه‌های تفرقه‌ افکنانه دشمنان ایستاده و اتحاد و همبستگی خود را به عنوان مهم‌ترین اصل رشد و ترقی جهان اسلام حفظ کرده‌اند.

انتهای پیام/79002/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول