اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

هدف‌گیری خادم برای دست‌یابی به جایگاه کشتی روسیه

مسابقات کشتی آزاد بزرگسالان کشور در تنکابن با قهرمانی مازندران به پایان رسید و رسول خادم از برنامه‌ریزی برای دستیابی کشتی ایران به جایگاه کشتی شوروی سابق خبر داد.

هدف‌گیری خادم برای دست‌یابی به جایگاه کشتی روسیه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، استارت مسابقات کشتی آزاد بزرگسالان کشور در تنکابن روز چهارشنبه با وزن کشی 148 کشتی‌گیر در سالن ورزشی امام رضا(ع) تنکابن آغاز شده بود با قهرمانی مازندران پایان یافت..

فرصت برای عرض اندام

دبیر هیئت کشتی مازندران از جمله ویژگی‌های این دوره از رقابت‌ها را انتخابی تیم ملی اعلام کرد و گفت: در این دوره از رقابت‌ها کشتی‌گیران ملی پوش جهانی حضور ندارند ولی فرصت برای کشتی‌گیران جویای نام است که بتوانند قابلیت‌های خودشان را به مسئولان ارشد کشتی کشور نشان دهند.

فدراسیون کشتی برای همه‌ کشتی‌گیران رده بزرگسال به غیر از کشتی‌گیران دارای نشان جهانی به شرط حضور در این دوره از مسابقات که انتخابی تیم‌ ملی است و در صورت کسب عنوان می‌توانند به افتخار پوشیدن دو بنده تیم ملی کشتی ایران نایل شوند.

غلامرضا نوری‌زاد تصریح کرد: در این دوره از مسابقات کشتی آزاد بزرگسالان کشور در تنکابن براساس قوانین و اوزان جدید ابلاغی از فیلا عمل می‌شود.

مسابقات کشتی آزاد در تنکابن در 4 وزن نخست

مسابقات کشتی آزاد برزگسالان کشور در تنکابن از صبح روز پنجشبنه در سالن امام رضا(ع) شهرستان تنکابن آغاز شد.

مسابقات کشتی آزاد بزرگسالان در چهار وزن اول با برگزاری 142 کشتی مسابقه کشتی بر روی سه کشتی پیگیری شد.

پس از برگزاری 142 کشتی 40 کشتی‌گیر در دور اول فرصت حضور مجدد برروی تشک پیدا کردند و در روز اول برگزار مسابقه قبل از فینال 182 کشتی برگزار شد تا اینکه نفرات برتر چهار وزن اول مسابقات معرفی شدند و مسابقه چهار وزن اول کشتی در وزن 57، 61،65، و 70 به ایستگاه آخر رسید.

همزمان با برگزاری مسابقه فینال چهار وزن اول کشتی آزاد بزرگسالان کشور در تنکابن وزن‌ کشی چهار وزن دوم مسابقات نیز در دستور کار مسئولان برگزاری مسابقات قرار گرفت.

قهرمانی وزن 57 کیلوگرم

در فینال چهار وزن اول رقابت‌ها و در وزن 57 کیلو گرم مهران رضازاده و امید جلالی بهار به فینال رسیدند که در نهایت رضازاده موفق شد امید جلالی بهار را شکست دهد و مدال قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را در اختیار بگیرد، در این وزن دانیال حجتی از گلستان و فرهاد جلالی از استان تهران به طور مشترک سوم شدند.

قهرمان وزن 61 کیلو

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور در تنکابن در وزن 61 کیلوگرم و در فینال این رقابت‌ها بین سید احمد مراد قلی و سید احمد محمدی از مازندران برگزار شد که در نهایت با قهرمانی سید احمد مراد قلی از استان تهران به پایان رسید، در این وزن وحید جلالی بهار از استان البرز و عباس دباغی به طور مشترک سوم شدند.

قهرمان وزن 65 کیلوگرم

فینال وزن 65 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد کشور در تنکابن بین دو کشتی‌گیر استان اردبیل و گلستان برگزار شد که در نهایت میثم نصیری موفق شد که علی اصغر جبلی از استان گلستان را شکست دهد.

در این وزن ابراهیم نصیری از مازندران و حامد رشیدی از استان کرمانشاه به طور مشترک سوم شدند.

قهرمان وزن 70 کیلو گرم

در کشتی آخر روز اول که در وزن 70 کلیوگرم برگزار شد مازندران رتبه نخست این وزن را به خود اختصاص داد.

مازندرانی‌ها با حضور سعید دادش‌پور در فینال موفق شدند در برابر مرتضی گودرزی از لرستان به برتر برسند و همچنین در این وزن سبحان محمدزاده شرکت کننده آزاد و مصطفی حسین‌خانی از تهران به طور مشترک سوم شدند.

در روز دوم مسابقات کشتی آزاد در تنکابن نیز طبق روز اول بازی‌ها مسابقه کشتی در سالن امام رضا تنکابن از ساعت 9 صبح آغاز شد.

مردم ورزش کشتی دوست مازندران در سالن امام رضا(ع) از صبح تا ظهر شاهد برگزاری 80 مسابقه بودند و برای پایان این دوره از رقابت‌ها باید 30 کشتی دیگر برگزار می‌شد.

مسابقه کشتی در چهار وزن دوم برای مشخص شدن نفرات برتر از عصر امروز در سالن ورزشی امام رضا(ع) با برگزاری 30 مسابقه دیگر باید پیگیری می‌شد.

تصمیم خادم برای رسیدن به جایگاه روسیه

رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی کشور درحاشیه برگزاری این دوره از رقابت‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: سند راهبردی استراتژی کشتی و ایجاد تحولات مثبت در این ورزش تدوین می‌شود.

وی تصریح کرد: برای کسب نتایج مناسب در این سند از سلیقه‌گرایی پرهیز می‌کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی با تاکید بر اینکه این سند چهارچوب‌های خاص و مورد نیاز به خود را دارد، تاکید کرد: این سند اهداف و راهبردهای اصلی و فرعی کشتی کشور را مورد نظر قرار داده و در قالب دو برنامه پنج ساله طرح‌ها و سیاست‌گذاری‌های کشتی را تدوین می‌کند.

این مسئول ظرفیت‌های کشتی کشور به لحاظ نیروی انسانی و فنی را بسیار توانمند ارزیابی کرد و گفت: برای نیل به اهداف سند برنامه‌ریزی راهبردی مد نظر است و براساس این برنامه برای عملی کردن ظرفیت‌های موجود نیازمند منابع مالی هستیم و باید پیگیر مطالبات کشتی باشیم.

خادم درباره برگزاری مسابقات کشتی بزرگسالان کشور در تنکابن گفت: برگزاری این مسابقه سبب افزایش سطح فنی کشتی کشور و کمک به کسانی می‌شود که قصد پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارند.

رئیس فدراسیون کشتی تاکید کرد: همه روسای هیئت‌های کشتی استان باید برای اعتلای این ورزش در کشور تلاش کنند.

این مسئول ارشد ورزش کشتی کشور خاطرنشان کرد: مازندران مهد کشتی کشور است و مهم‌ترین پشتوانه تیم ملی در کشتی است و جایگاه ویژه‌ای در کشتی ایران و جهان دارد.

وی با اشاره به تاثیرگذاری مسابقات کشتی بزرگسالان کشور در اعتلای ورزش کشتی گفت: در برنامه‌ریزی برای توسعه کشتی تلاش می‌کنیم تا المپیک 2024 کشتی ایران به جایگاه کشتی شوروی سابق در این رشته برسد.

حمایت همه جانبه از خادم

در این دوره از رقابت‌ها شاهد حضور پیشکسوتان وکشتی دوستان زیادی در محل برگزاری مسابقه بودیم که ابراهیم جوادی در حاشیه مسابقات کشتی آزاد بزرگسالان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در تنکابن درباره انتخاب رسول خادم به عنوان رئیس فدراسیون کشتی گفت: خادم از جنس کشتی است.

وی تصریح کرد: با انتخاب خادم باید توقع رشد و توسعه کشتی کشور در همه جوانب باید ایجاد شود.

این پیشکسوت کشتی با اشاره به افتخاراتی که رسول خادم در کشتی برای کشور به ارمغان آورد، گفت: رسول خادم قهرمانی جهان و مدال المپیک را در کارنامه دارد و با شرایط کشتی جهان غریبه نیست و کشتی را از پایه شروع کرد و درد کشتی را خوب می‌فهمد.

وی تاکید کرد: خادم می‌تواند منشاء تحولات زیادی در کشتی کشور شود.

جوادی با اعلام حمایت از برنامه‌های راهبردی رسول خادم در کشتی گفت: برنامه‌ریزی و انجام کار کارشناسی از جمله توقعات ما از رسول خادم است و توجه به ورزش پایه در دستور کار این مسئول قرار گیرد.

وی بیان داشت: کشتی باید در همه سنین مورد حمایت واقع شود و خادم در این زمینه توانمند است.

کشتی تماشاگر پسند می‌شود

مربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشور نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنکابن نیز درباره آخرین وضعیت تیم ملی کشتی کشور گفت: وضعیت تیم ملی کشتی آزاد جمهوری اسلامی ایران بسیار مطلوب است و تغییراتی که در قوانین داوری و تیم ملی کشتی کشور ایجاد شد به نفع کشتی ایران رقم خورد.

مربی تیم ملی کشتی کشورمان بیان داشت: تغییرات ایجاد کیفیت مسابقات کشتی را افزایش می‌دهد و شاهد مسابقات ناب کشتی در میدان‌های مختلف هستیم.

این مسئول بیان داشت: تدوین قوانین جدید داوری به نوعی در کشاندن تماشاچیان در سالن‌های مسابقات نیز اثر گذار است.

محمدی درباره کیفیت برگزاری مسابقات کشتی آزاد بزرگسالان در تنکابن گفت: با نزدیک شدن به دور نهایی هیجان مسابقات نیز افزایش می‌یابد.

این مربی کشتی کشورمان درباره چینش اوزان کشتی توسط فیلا گفت: با توجه به این تغییرات ترکیب تیم ملی مشخص نیست و برخی کشتی‌گیران برای تغییر اوزان دچار مشکل می‌شوند که ارزیابی برای تغییر نفرات با اوزان مشخص شده در مسابقات جام تختی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محمدی بیان داشت: اظهار نظر درباره تغییر اوزان زود است که باید بررسی بیشتری انجام شود ولی تغییر قوانین برای همه کشورها است.

این مسئول کشتی کشور پشتوانه‌سازی برای ورزش کشتی را بسیار ضروری اعلام کرد و گفت: در کنار برگزاری مسابقات باید کارگاه‌های آموزشی، اردوهای استعدادیابی و تقویت آکادمی در دستور کار قرار گیرد.

مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در باره برگزاری مسابقات کشتی کشور در شهرستان‌ها گفت: میزبانی شهرهای کشور می‌تواند عامل محرکی برای توسعه این ورزش در همه شهرهای کشور شود.

قهرمانی وزن 97 کیلوگرم

با مشخص شدن نفرات فینال این دوره از رقابت‌ها همه چشمها به تشک مسابقات کشتی دوخته شد و در ابتدا دو فینالیست وزن 97 کیلوگرم بودن که برای قهرمانی در این رقابت‌ها با همدیگر سرشاخ شدند.

در این وزن جمال میرزایی از همدان و عباس تهان از مازندران بر روی تشک رفتند که در نهایت جمال میرزایی موفق شد که عباس تهان را خاک کند و مدال قهرمانی این وزن را با خود به همدان ببرد.

در این وزن سعید امیری از کرمانشاه و حامد جلالی زرین‌کمر مشترک سوم شدند.

قهرمانی وزن 74

کشتی‌گیران وزن 74 کیلوگرم نیز دیگر نفراتی بودند که باید برای معرفی نفرات برتر با همدیگر سرشاخ شوند.

که در نهایت رضا افضلی موفق شد که ایمان محمدیان از مازندران ب را شکست دهد و جعفر قاسمی از مازندران الف و حامد رضایی از استان البرز به طور مشترک سوم شدند.

قهرمان وزن 86کیلوگرم

در دیگر بازی فینال این رقابت‌ها محمدجواد ابراهیمی و محمد محمدیان از مازندران در وزن 86 کیلوگرم در برابر هم قرار گرفتند که در نهایت محمد جواد ابراهیمی از مازندارن الف اول شد و محمدیان به مقام دوم این رقابت‌ها رضایت داد.

در این وزن احسان امینی از کرمانشاه و حامد جلالی از مازندران الف سوم شدند.

قهرمانی وزن 125 کیلوگرم

تنها مسابقه باقی مانده از این رقابت‌ها در وزن 125 کیلوگرم بود که در با مشخص شدن نفرات فینالیست این رقابت‌ها لحظه شماری برای پایان یافتن مسابقات کشتی آزاد در تنکابن شروع شد.

در این وزن محمد رضا آذر شکیب از استان البرز و پرویز فرهادی از استان آذربایجان شرقی روبروی هم قرار گرفتند.

محمدرضا آذر شکیب موفق شد پرویز فرهادی را شکست دهد و قهرمان شود. در این وزن جابر صادق‌زاده از مازندران الف و سید احمد رسولی از گلستان به صورت مشترک سوم شدند.

قهرمانی مازندران

با پایان یافتن مسابقات کشتی آزاد در تنکابن بالاخره تکلیف قهرمان این دوره از رقابت‌ها با برتری دو تیم مازندرانی به پایان رسید و تهرانی ها به مقام سوم این رقابت‌ها دست یافتند.

فنی ترین‌ها

مسئولان برگزار کننده این دوره از رقابت‌ها مسئولان برگزاری این دوره از رقابت‌ها سعید داداش‌پور را به عنوان فنی‌ترین کشتی‌گیر این دوره این رقابت‌ها معرفی کردند.

اویس ملاح مربی باسابقه استان گلستان را به عنوان فنی‌ترین مربی،مجید محمدی و مهران رضازاده نیز به‌عنوان کشتی‌گیران برتر این دوره از رقابت‌ها معرفی شدند.

کاپ اخلاق این دوره از رقابت‌ها به استان گیلان رسید.

===============

گزارش از جاوید عباسی

===============

انتهای پیام/86004/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول