اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل ‎سنت گنبدکاووس:

وهابیت در گلستان جایگاهی ندارد

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: وهابیت در استان گلستان هیچ جایگاهی ندارد.

وهابیت در گلستان جایگاهی ندارد

امروزها عطر محمدی بهار دل‎ها را معطر می‎سازد زیرا در ایام تولد پیامبر اسلام، آسمان بر زمین منت گذاشته و نورافشان قلب‎های هر مسلمانی است شیعه و سنی در سایه وحدت در کنار هم فریاد یا محمد سر می‎دهند به بهانه هفته وحدت و جشن تولد پیامبر اکرم محمد(ص) به سراغ آخوند عبدالباسط نوری‎زاد امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس رفتیم و باب گفتگویی را باز کردیم.

آنچه می‎خوانیم ماحصل این گفت‎وگوی تفصیلی از آخوند عبدالباسط نوری‎زاد امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس است که توجه مخاطبان را به جلب می‎کنیم:

فارس: زندگی اقوام و مذاهب مختلف در استان گلستان در کنار یکدیگر به چه صورت است؟

نوری‌زاد: من ایام مبارک و فرخنده تولد پیامبر اکرم محمد(ص) و امام جعفر صادق را به هموطنانم تبریک می‎گویم و از صمیم قلب آرزوی توفیق برای هموطن‎هایم دارم.

باید گفت که ما در کنار برادران اهل تشیع در استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس در صلح و صفا زندگی می‎کنیم و الحمدالله هیچ تنشی بین ما وجود ندارد.

ما تمام شعائر مذهبی و احکام دینی را آزاد و راحت انجام می‎دهیم و دولت جمهوری واقعا از ما حمایت می‎کند، برای انجام احکام الهی تشویق می‎شویم این نعمت الهی است که اهل سنت در این منطقه به راحتی زندگی می‎کنند هیچ تنشی بین اهل سنت و تشیع نیست و برادروار در غم و شادی در کنار یکدیگر هستیم من این لطف الهی را از برکات جمهوری اسلامی می‎دانم.

فارس: با توجه به توطئه‎های دشمنان اسلام وحدت چه اهمیتی پیدا می‎کند؟

نوری‎زاد: اساس دین مبین اسلام وحدت کلمه است، پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت سلام الله و بزرگان اهل بیت تاکید بر اهمیت وحدت کلمه و اتحاد بین مسلمین داشته‎اند و اگر ما این بزرگواران را الگو قرار دهیم و به تاسی از آنها برای وحدت کلمه تلاش کنیم و گام‎های مثبت و موثر برداریم در دنیا و آخرت به عزت و سربلندی خواهیم رسید.

فارس: خطر تفکرات وهابیت و جایگاه آنان را در استان توضیح دهید و آیا آنها به موفقیت رسیده‎اند؟

نوری‎زاد: وهابیت پدیده‎ای است که از سوی استکبار جهانی و استعمار برای به انحراف کشیدن مسلمانان ساخته شده است و هیچ جایگاهی در بین مسلمین ندارد این دین‎ساختگی با مطرح کردن شعارهای تند می‎خواهد امت اسلامی و جوانان این امت را فریب داده و اختلاف و نفاق را ایجاد کند تا امت اسلامی از اسلام دور شوند.

در استان گلستان وهابیت هیچ جایگاهی ندارد و مردم ما همه می‎دانند که وهابیت یک فکر و اندیشه پلیدی است که توسط استعمار ساخته شده تا تفرقه بین مسلمانان ایجاد شود.

اما اراده خداوند اتحاد مسلمانان بوده که در منطقه ما حکم است.

فارس: جریان سلفی و تکفیری چقدر برای وحدت مسلمانان خطرآفرین است؟

نوری‎زاد: سلفی‎گری هم که اخیراً پدیدار شده و ما می‎شنویم که با کوچک‎ترین مسائل جزئی مسلمانان را تکفیر می‎کنند و مسلمانان را خارج دین می‎شمارند، امر پسندیده‎ای نیست و خلاف شرع و دین و مقدسات ماست، سعی کنیم از این مسائل هم دور باشیم و مردم را تبیین کنیم که فریب دشمنان اسلام را نخورند.

فارس: وظیفه رسانه‎ها، خواص، نخبگان و علما برای تقویت وحدت چطور می‎تواند باشد؟

نوری‎زاد: سعی کنند وحدت را بین امت اسلامی تبیین کنند و خدا را شاکریم که تاکنون اطلاع‎رسانی بسیار عالی بوده و امیدوار هستیم که بهتر از این باشد تا حقایق بهتر و روشن‎تر شده، تا خدای نکرده غفلت در این کار باعث آن نشود که بعضی از مردم ما فریب این دشمنان را بخورند و در دام وهابی‎ها، تکفیری‎ها و سلفی‎ها بیفتند، علما وحدت خودشان ر حفظ کنند و با مسئولان همراه باشند در کنار یکدیگر بوده و امر خداوند را تبلیغ کنند.

سخن پایانی:

نوری‌زاد: وحدت امت اسلامی در بین شیعه و سنی از هر چیزی مهمتر است.

==============

مصاحبه از رقیه بشارت‎نیا

==============

انتهای پیام/2307/ک40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول