اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

ویژه‌خواری یک سال اخیر شهرداری، دیوار بی‌اعتمادی را بیشتر می‌کند

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: متأسفانه در یک سال گذشته با تغییر مدیریت‌ها، رگه‌هایی از ویژه‌خواری در بعضی از قسمت‌های شهرداری اصفهان پیداشده که این امر دیوار بی‌اعتمادی را بیشتر می‌کند.

ویژه‌خواری یک سال اخیر شهرداری، دیوار بی‌اعتمادی را بیشتر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان، ابوالفضل قربانی با اظهار این مطلب به موضوعات ترافیکی شهر اشاره و اظهار کرد: 70 درصد از آلودگی‌های زیست‌محیطی شهرها ناشی از تردد وسایل نقلیه موتوری است و خودروها نسبت به جمعیت در کلان‌شهر اصفهان رشد سه برابری دارند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر به ازای هر تولد در شهر اصفهان دو خودرو شماره‌گذاری می‌شود، چرا که برای انسان‌ها مرگ‌ومیر وجود دارد ولی در حال حاضر هیچ خودروی فرسوده‌ای از ناوگان حمل‌ونقل شهری خارج نمی‌شود.

وی تعداد خودروهای موجود در کشور را 25 میلیون دستگاه بیان کرد و افزود: در ایران به ازای هر 3 نفر یک خودرو و در کلان‌شهر اصفهان به ازای هر دو نفر یک خودرو وجود دارد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، محیط‌زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: 70 درصد آلودگی هوا و حدود 90 درصد آلودگی صوتی موجود در کلان‌شهرها مربوط به خودروها است و در حال حاضر در این شهر خودرومحوری جایگزین انسان‌محوری شده است.

وی با اظهار نگرانی از روند رو به رشد آلودگی های زیست‌محیطی در کلان‌شهر اصفهان، اقدامات ملی، استانی و محلی برای برون‌رفت از این بحران را مورد تاکید قرارداد و گفت: توزیع سوخت باکیفیت استاندارد یورو 4 و بالاتر، ارائه تسهیلات برای خارج کردن خودروهای فرسوده از چرخه ترافیک، تولید خودروهای کوچک و کم مصرف و استفاده از انرژیهای پاک و ارائه یارانه بیشتر به حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه حمل‌ونقل ریلی در کلان‌شهرها از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در سطح ملی انجام شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، محیط‌زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه بر لزوم اقدامات لازم و تأثیرگذار برای کاهش آلودگی های زیست‌محیطی درکلان شهر اصفهان را مورد تاکید قرارداد.

وی افزود: تغییر رویکرد در پروژه‌های عمرانی از خودرومحوری به انسان‌محوری و جایگزینی رویه‌های نرم‌افزاری به‌جای سخت‌افزاری، توسعه پیاده‌روها با حفظ ایمنی عابر پیاده، توسعه حمل‌ونقل عمومی، بهبود وضعیت زیست‌محیطی، ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری و ایجاد زیرساخت های لازم و احداث مسیرهای ویژه و ایمن برای دوچرخه‌سواران و مدیریت پارک‌های حاشیه‌ای از جمله اقداماتی است که باید توسط مسئولان شهرداری مورد توجه قرار گیرد. 

وی بازگرداندن عملکرد اصلی خیابان‌ها و معابر و اولویت‌دهی به شیوه‌های کارآمدتر و کم هزینه‌تر از جمله توسعه حمل‌ونقل عمومی به‌منظور جلوگیری از ترافیک و بهبود محیط‌زیست را ضروری دانست و افزایش 40 درصدی ظرفیت ناوگان اتوبوس‌رانی کلان‌شهر اصفهان را خواستار شد و گفت: تا زمانی که قطار شهری راه‌اندازی نشده است باید این ناوگان مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی به ناکارآمدی طرح محدودیت ترافیک فعلی و تردد زوج و فرد خودروها در این شهر اشاره و تصریح کرد: راهکار اساسی برای کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی و بهبود وضعیت هوا حذف خودرو از مبدأ به روش طرح زوج و فرد است.

وی تسریع در جابجایی محل های جذب سفر از مناطق مرکزی شهر اصفهان را مورد تاکید قرارداد و گفت: انتقال مسیرهای جذب سفر از خیابان‌های پر ترافیک از جمله آمادگاه، شمس‌آبادی و چهارباغ بالا به نقاط دیگر برای کاهش ترافیک ضروری است.

قربانی، جابجایی مطب پزشکان و مراکز درمانی در خیابان‌های مرکزی شهر را ضروری دانست و گفت: متأسفانه این امر در خیابان‌های آمادگاه، آیت ا... شمس‌آبادی و چهارباغ بالا مورد غفلت قرارگرفته و برای مردم مشکل ایجاد کرده است و این امر باید مورد توجه شورای اسلامی شهر قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش‌های صورت گرفته برای کوتاه‌تر شدن دیوار بی‌اعتمادی بین شهرداری و مردم اشاره کرد و گفت: متأسفانه در یک سال گذشته با تغییر مدیریت‌ها، رگه‌هایی از ویژه خواری در بعضی از قسمت‌های شهرداری پیداشده که این امر تلاش‌های صورت گرفته را خنثی و دیوار بی‌اعتمادی را بیشتر می‌کند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، محیط‌زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان، لزوم جلوگیری از ویژه خواری و برخورد با این افراد در شهرداری را مورد تاکید قرارداد و از مسئولان شهرداری خواست با افراد ویژه‌خوار برخورد جدی داشته باشند و اشد مجازات برای آنان در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/2301/ت/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول