اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بروجرد مطرح کرد

مدیریت جهادی راه‌ حل برون‌رفت از مشکلات جامعه

امام جمعه بروجرد گفت: مدیریت جهادی راه ‌حل برون‌رفت از مشکلات است که در میان مدیران ما کمتر دیده می‌شود.

مدیریت جهادی راه‌ حل برون‌رفت از مشکلات جامعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بروجرد حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ترابی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بروجرد اظهار داشت: راه‌حل مشکلات کشور تلاش و مجاهدت مخلصانه می‌طلبد و این نیاز اصلی و اساسی کشور ماست.

وی گفت: ما در بدنه مدیریت کشور مدیرانی با روحیه جهادی لازم داریم که خدایی فکر کنند و خدایی و مخلصانه به مردم خدمت کنند و برای خدمت به مردم سر از پا نشناسند که در میان مدیران ما کمتر دیده می‌شود.

ترابی در ادامه صحبت‌های خود به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر ایشان با اعضای شورای شهر و شهردار تهران اشاره کرد و ادامه داد: نکته اصلی و محور بیانات گهر‌بار رهبر معظم انقلاب اسلامی مدیریت جهادی و لزوم توجه به آن بود که شایسته است مورد توجه مدیران و کارگزاران قرار گیرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب رمز موفقیت مدیران کلانشهر تهران را بهره‌وری از مدیریت جهادی دانسته و از نظر ایشان این موفقیت مرهون مدیریت جهادی است و فرمودند اگر مدیریت جهادی در اداره شهرها حاکم بشود مشکلات کشور در شرایط کنونی که شرایط سخت تحریم و فشار دشمنان است قابل حل خواهد بود.

ترابی اظهار داشت: معمولا بسیاری از مدیران ناکارآمد و شکست‌خورده در انجام وظایف سازمانی خود تحریم‌ها را بهانه‌ای برای ناکارآمدی و ناکامی خود قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: اگر مدیران ما روحیه‌‌ای جهادی داشته باشند در سخت‌ترین شرایط هم می‌توانند کار خود را پیش ببرند و به مردم خدمت کنند و مشکلات آنان را حل کنند.

ترابی افزود: مدیریت جهادی یعنی اینکه باید کسانی به عنوان مدیریت در راس سازمان‌ها و تشکیلات قرار بگیرند که دارای روحیه جهادی باشند و با روحیه خدمت خالصانه و با انگیزه و نیت خدایی و با تکیه به علم و درایت همانند مدیران سالهای اول انقلاب با مدیریت جهادی به مردم خدمت کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: خداوند در ماه ربیع‌الاول موهبتی به بشریت عطا نموده است که موجب سعادت بشریت می‌شود. ربیع‌الاول از بهترین و شریف‌ترین ماه‌ها و روزهای سال است چون خداوند متعال به خاطر میلاد فرخنده حضرت محمد (ص) و همچنین صادق آل محمد این ماه را بر همه ماه‌ها برتری داده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود اظهار داشت: هفته وحدت یادآور اقتدار جهان اسلام و بازگو کننده اصلی‌ترین نیاز مسلمانان در جهان امروز است.

ترابی خاطرنشان کرد: امروزه که مسلمانان از همه سو مورد تهاجمات هستند وحدت و اتحاد نیاز اصلی آنان است و تنها راه بازگرداندن مجد و اتحاد بین مسلمانان همین وحدت و اتحاد است و وجود مقدس حضرت محمد (ص) محور خوبی برای وحدت امت اسلامی است.

وی ادامه داد: 5/1 میلیارد مسلمان جهان می‌توانند با تمسک به الگوی سعادت‌بخش بر توطئه‌های دشمن فائق بیایند و توطئه‌های دشمنان اسلام را نقش بر آب کنند.

وی اظهار داشت: مردم باید سیره اخلاقی و عملی پیامبر اسلام را بشناسند و به آن عمل کنند و در گزارش سیره پیامبر که از زبان ائمه از جمله حضرت علی (ع) است باید استفاده نمود و از آن بهره‌برداری کرد زیرا ائمه ما بخصوص مولای متقیان نزدیکترین افراد به ایشان بوده و از حالات و اخلاق ایشان مطلع بوده است.

وی گفت: حضرت علی (ع) از کودکی در دامان ایشان بزرگ شده و پرورش یافته و به کلیه اخلاق و سیره عملی وی آشنا بوده و بهترین شخص برای گزارش رفتار و اخلاق ایشان بوده است.

وی اظهار داشت: ما باید به اطاعت و پیروی از سیره و روش عملی پیامبر که طریقه صریح و صحیح آن از حضرت علی (ع) گزارش شده است اهتمام ورزیم. 

انتهای پیام/2304/ت40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول