اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه راور:

وجود‌ حضرت محمد (ص) انسجام‌بخش است

امام جمعه راور گفت: وجود‌ حضرت محمد مصطفی (ص) انسجام‌بخش مسلمانان جهان‌ است.

وجود‌ حضرت محمد (ص) انسجام‌بخش است

به گزارش خبرگزاری فارس از راور، حجت‌الاسلام علی تویسرکانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته راور با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: اگر انسانی اهل تقوا داشته باشد، راه نجات را پیدا می‌کند و در دنیا و آخرت سرافراز و پیروز می‌شود، بنابراین باید تلاش کنیم تا به کسب تقوا پرداخته و از گناهان و معاصی پرهیز کنیم.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت، با تبریک و تهنیت به مناسبت میلاد بنیانگذار مکتب اسلام، حضرت محمد (ص) و میلاد امام جعفر صادق (ع) افزود: از دوازدهم تا هفدهم ربیع‌الاول سالروز میلاد پربرکت رسول امین را هفته وحدت نامیدند، زیرا وجود آن حضرت انسجام‌بخش مسلمانان جهان بوده است.

تویسرکانی تصریح کرد: تمام انبیای الهی در مسیر ایجاد مکارم اخلاقی قدم برداشته‌اند و نمونه بارز آن حضرت محمد (ص) است که به رسالت مبعوث شد تا اخلاق اسلامی را به جامعه بشری منتقل کند و در وصایای آن حضرت به جناب ابوذر آمده است در کارهایی که می‌خواهی انجام بدهی بیشترین اهتمام‌ به تقوای الهی باشد و کسانی که اهل محاسبه نفس نیستند از متقین نیستند.

وی ابراز داشت: یکی از اعیاد بزرگ اسلامی ولادت پیامبر بزرگ و عظیم‌الشأن اسلام مبداء و سرآغاز همه برکات، کرامت‌ و شرافت، عزت و آزادی، آرامش و آسایش در زندگی، عدالت و معنویت، صدق و صفا و درستی، عفو و اغماض، علم و دانش و همه برکات مادی و معنوی است که خداوند برای بندگانش مقدر فرموده و این برکات نصیب بشریت و انسانیت شده است.

امام جمعه راور افزود: امروز لازم است، روی شخصیت و سیره پیامبر اکرم (ص) کار و تلاش شود، زیرا یکی از مشکلات جدی امت اسلامی حتی در جوامع دینی عدم شناخت ابعاد وجودی حضرت مانند اخلاقیات، روش حکومتی، مردمداری، عبادت و سیاست، جهاد و تعلیمات آن و همه ابعاد وجودی آن حضرت است و باید شخصیت آن حضرت با ابزار هنری و تکنیکی پیشرفته که در اختیار داریم در جوامع اسلامی و جوامع بشری شناخته شود.

وی با اشاره به دیدار شورای شهر و شهردار تهران با مقام معظم رهبری عنوان داشت: اگر در جامعه دینی و اسلامی مدیران ما مدیریت جهادی داشته باشد تمام مشکلات حل می‌شود.

تویسرکانی خاطر نشان کرد: مدیریت جهادی سه مولفه و شاخصه برخورداری از روحیه خدمت به مردم با نیت خدایی، خدمت به مردم با تکیه بر علم و درایت و خدمت به مردم با همکاری و هماهنگی میان گروه‌های مختلف دارد و باید مورد توجه همه مدیران باشد.

وی به درک نائل شدن نخست‌ وزیر اسبق و قصاب رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: دیکتاتور بزرگ صهیونیست، شارون که پس از هشت سال کما مرده است، باید عبرت دیگر دیکتاتورها باشد‌ و هر چه در مورد این خبیث گفته شود کم است، زیرا در زمان دفن این خبیث پایگاه زلزله‌نگاری جهان وقوع یک زمین لرزه پنج و سه دهم ریشتری را ثبت کرد.

امام جمعه راور افزود: سیاست اسرائیلی و فرهنگ صهیونیستی غیر از قتل عام زن و مرد حتی بچه‌های شیر خوار نیست و ذره‌ای رحم و مروت ندارند و برای دستیابی به هدفشان و استیلای بر منطقه و بر جهان این سیاست کاریشان است.

وی خاطر نشان کرد: بزرگترین خطر، خطر صهیونیسم است و همه فجایع بین‌المللی و جوامع بشری در سایه سیاست‌ها و دستور خائنانه صهیونیست انجام می‌گیرد و بحث تفرقه و ایجاد فرقه‌های متفاوت، ترورها و انفجارها جزو استراتژی آمریکاست که می‌خواهند بین شیعه و سنی شکاف و شقاق ایجاد کنند.

انتهای پیام/2446/ک40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول