اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس:

ام‌الفساد اقتصاد در کشور تورم است

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ام‌الفساد اقتصاد در کشور تورم است چراکه تورم باعث انحراف در فعالیت‌های اقتصادی می‌شود.

ام‌الفساد اقتصاد در کشور تورم است

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، حجت‌الاسلام محمد رجایی ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: تورمی که در کشور وجود دارد، بخشی واقعی و بخشی مربوط به مسائل روانی است و این مسائل سبب شده که تقاضا افزایش و عرضه کاهش پیدا کند.

وی افزود: انتظار بر این بود که پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و صحبت‌های 5+1 بعد روانی قضیه در جهت معکوس کار خود را شروع کند ولی اظهارات یک مسئول سبب شد که دوباره به قیمت ارز شوک وارد شده و عرضه ارز به بازار متوقف شده و قیمت ارز بالا رود.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس بیان داشت: قیمت بالای ارز در نهایت به ضرر بازار است و در صورتی قیمت بالای ارز می‌تواند باعث افزایش صادرات شود، که قیمت‌ها در داخل ثابت بماند.

وی افزود: اگر قیمت‌ها در داخل تغییر پیدا نکند یا تغییر جزئی باشد، مزیت نسبی ایجاد می‌شود.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس ادامه داد: تنها اثر افزایش قیمت ارز در میان مدت افزایش قیمت‌ها برای داخل است.

رجایی گفت: افزایش قیمت ارز تا این لحظه تولید را دچار رکود شدید کرده است به طوریکه بسیاری از واحدهای تولیدی دیگر نمی‌توانند مواد اولیه را تأمین کنند.

وی خاطرنشان ساخت: در حال حاضر تورم در کشور بالای 40 درصد است و این در حالی است که تورم برای بعضی از کالاهای ضروری مردم بسیار بیشتر از این مقدار است.

رجایی تأکید کرد: ام‌الفساد اقتصاد در کشور تورم است چراکه تورم باعث انحراف در فعالیت‌های اقتصادی می‌شود.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس افزود: ما کمبود نقدینگی نداریم اما واحدهای تولیدی ما با کمبود نقدینگی مواجهند چون نقدینگی به سمت واسطه‌گری رفته است.

وی گفت: انتظار بر این بود که تورم شدیدا کاهش پیدا کند و این در حالی است که طبق گفته دولت تا پایان سال آینده تورم به 35 درصد خواهد رسید.

رجایی بیان داشت: در سال آینده کاهش قیمت نخواهیم داشت، با افزایش قیمت مواجه خواهیم بود ولی سرعت افزایش قیمت‌ها کند خواهد بود.

انتهای پیام/2202/ک30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول