اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بسطام:

وحدت جهان اسلام در برهه کنونی لازم است

امام جمعه بسطام گفت: وحدت جهان اسلام در برهه کنونی لازم است و اکنون که تمام دشمنان اسلام با هم متحد شده‏اند، امت اسلام باید با وحدت برابر دشمنان به مقابله بپردازند.

وحدت جهان اسلام در برهه کنونی لازم است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام والمسلمین سیدعلی رضوی‏نسب ظهر امروز در جمع مردم بسطام در سخنانی با اشاره به سالروز فرار شاه خائن از کشور گفت: 26 دی ماه سال 1357 شاه از ایران فرار کرد و با این فرار، سرنگونی او قطعی و پایه‏های حکومتش خراب شد.

وی افزود: «یدالله فوق ایدیهم» در پیروزی انقلاب اسلامی ایران کاملاً مشهود است و طاغوت زمان که همه دنیا و ابرقدرت‏ها از او حمایت می‏کردند، با دست خدایی ملت مسلمان و آزاده ایران با پای خود رفت تا نخستین حکومت اسلامی در دنیا بعد از یک هزار و 400 سال برپا شود.

امام جمعه بسطام تصریح کرد: انقلاب اسلامی برگرفته از رهبری مردی الهی بود که با توکل بر خدا و اسلام و اهل بیت(ع) و همراهی مردم قیام کرد و حکومت 2 هزار و 500 ساله طاغوت را از این کشور برچید.

وی خاطر نشان کرد: تشکیل حکومت اسلامی برگرفته از آموزه‏های دینی و تعالیم پیامبر و اولیاست که امام راحل با استفاده از آن انقلاب اسلامی را تشکیل داد و اکنون 35 سال از عمر با برکت آن می‏گذرد.

رضوی‏نسب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری یک روز در هفته وحدت به نام پیامبر اعظم(ص) گفت: نامگذاری جهانی این روز بدان سبب است که پیامبر اکرم (ص) و اسلام برای جهانیان و همه عالم است.

وی بیان کرد: اسلام دین جهانی و پیامبر اعظم(ص) پیامبر جهانی است و باید این پیامبر و دینش را به صورت جهانی مورد تجلیل و تکریم قرار داد تا همگان با آموزه‏های انسانی و الهی آن آشنا شوند.

امام جمعه بسطام با بیان اینکه در قرآن پیامبر بارها مورد تکریم و تعظیم قرار گرفته است و دین او دین کامل برای تمام جهانیان تا ابد است، تصریح کرد: پیامبر، رحمت عالم و دارای اخلاق عظیم و اسوه حسنه برای تمام جهانیان تا ابد خواهد بود و این بدان معناست که این الگویی جاودان برای تاریخ بشریت از ابتدا تا انتهاست.

وی با بیان اینکه وحدت جهان اسلام در برهه کنونی لازم است، افزود: اکنون که تمام دشمنان اسلام با هم متحد شده‏اند، امت اسلام باید با وحدت و اتحاد زیر پرچم پیامبر و قرآن برابر دشمنان به مقابله بپردازند.

رضوی‏نسب با تأکید بر تبیین فرهنگ اسلام و سیره پیامبر و اهل بیت(ع) گفت: باید تلاش کرد تا نسل نوجوان و جوانان و حتی کودکان را با سیره و فرهنگ متعالی اسلام و پیامبر و اهل بیت(ع) آشنا کرد.

امام جمعه بسطام خاطر نشان کرد: اسلام دین مودت و رحمت است و پیامبر ما الگوی این فرهنگ است و باید نسل‏های ما نیز که از این منبع سرچشمه گرفته و می‏گیرند، با این فرهنگ مأنوس باشند.

انتهای پیام/74006/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول