اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس شورای شهر برزک:

بزرگترین چالش برزک تأمین آب مسکن مهر است

رئیس شورای اسلامی شهر برزک گفت: تأمین آب شرب مسکن مهر شهر برزک بزرگترین چالش پیش روی مسئولان این شهر است.

بزرگترین چالش برزک تأمین آب مسکن مهر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سید محمدرضا مصطفوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان تامین آب شرب را یکی از مهمترین مشکلات مسکن مهر شهر برزک دانست و اظهار داشت: در صورت اتصال شبکه آب شرب پروژه 240 واحدی مسکن مهر شهر برزک به شبکه آب شرب شهر برزک، مشترکان آب شرب در شهر برزک را که بیش از 3 هزار و 200 نفر جمعیت این شهر را پوشش می‌دهد با مشکل بی‌آبی روبرو می‌کند.

وی، تأمین آب شرب شهروندان شهر برزک را از دو منبع قنات و دشت ویشنگ اعلام و خاطرنشان کرد: در حال حاضر از 30 لیتر دشت ویشنگ تنها هفت لیتر آن توسط یک لوله شش به شهر بزرک انتقال داده و مابقی آن پرت می‌شود.

رئیس شورای شهر برزک آب شرب انتقالی دشت ویشنگ به شهر برزک را به لحاظ سختی 40 و از نظر کیفیت بی‌نظیر خواند و تصریح کرد: در صورت تبدیل ظرفیت لوله شش به لوله 15 خط انتقالی، منابع آب دشت ویشنگ، جوابگوی تأمین آب شرب شهر برزک است.

مصطفوی، برآورد  هزینه انتقال آب دشت ویشنگ به شهر برزک را در سال 90 بیش از 5 میلیارد ریال ذکر و عنوان کرد: با افزایش قیمت‌ها این هزینه امروز به چندین برابر افزایش یافته است.

وی در ادامه، با تأکید بر لزوم اجرای محور دوبانده کاشان - برزک - ورکان با تخصیص اعتبارات ملی این پروژه افزود: دو بانده شدن محور کاشان - ورکان مصوبه هیئت وزیران است که از سال 90 تاکنون هر سال در دستور کار بودجه قرار گرفته و سپس خارج شده است.

رئیس شورای شهر برزک بیان داشت: برای پروژه محور کاشان - برزک - ورکان پیش از این، از محل اعتبارات استانی به صورت قطره چکانی هزینه می‌شد اما به دلیل جوابگو نبودن اعتبارات، برای این پروژه اعتبارات ملی مصوب شد.

به گفته وی تاکنون از این پروژه که هزینه آن از محل اعتبارات ملی تأمین می‌شود، 20 کیلومتر ابتدای این محور از راوند تا بارونق و 10 کیلومتر انتهای این پروژه بهسازی و بازسازی شده است.

وی طرح دوبانده کاشان - برزک - ورکان را 75 کیلومتر ذکر و اضافه کرد: محور استراتژیک کاشان - برزک - ورکان، دو شاهراه اصلی اتوبان کاشان - قم - اصفهان را به شاهراه قم - دلیجان - میمه متصل می‌کند.

مصطفوی تأکید کرد: مشکلات موجود در این محور علاوه بر تلفات جانی و مادی زیاد، تأثیرات منفی زیادی در اقتصاد، صنعت و بخش گردشگری منطقه داشته است.

وی از مسئولان خواست نسبت به طرح‌های ضروری در منطقه با در نظر گرفتن تمامی مؤلفه‌ها و نیازها، اولویت‌بندی کرده و نسبت به تخصیص اعتبارات طرح‌های اولویت‌دار اقدام نمایند.

انتهای پیام/2406/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول