اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد

تولید "ام دی اف" از ضایعات نخل در استان بوشهر

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تولید "ام دی اف" از ضایعات نخل در دستور کار جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

تولید "ام دی اف" از ضایعات نخل در استان بوشهر

نوذر منفرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: کشاورزی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین محورهای توسعه است و در چند سال اخیر در این مسیر اقدامات زیادی در سطح استان برداشته‌ایم.

وی افزود: دشتستان بیشترین اراضی کشاورزی در سطح استان را به خود اختصاص داده و بر اساس آمار موجود بیش از 70 درصد سطح زیر کشت استان بوشهر متعلق به این شهرستان است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: دشتستان بیش از 4.2 میلیون اصله نخل داشته و از این نظر در سطح کشور مقام نخست را دارد و سالانه بیش از 130 هزار خرما از نخیلات این شهرستان برداشت و به بازارهای داخلی و خارجی صادر می‌شود.

منفرد تصریح کرد: در چند سال اخیر کشاورزان و تولیدکنندگان خرمای دشتستان با مشکلات عدیده‌ای از جمله معضل فروش مناسب محصول مواجه بوده‌اند که در حد توان و ظرفیت موجود برای رفع نگرانی این عزیزان اقدام کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی صنایع تبدیلی خرما گامی در راستای توسعه و پیشرفت این شهرستان است و برای موفقیت کشاورزان و نخلداران در این راستا اقدامات زیربنایی انجام می‌شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: قسمت‌های مختلف نخل دارای کاربری‌های زیادی است و علاوه بر خرما که محصول اصلی نخل است، از بخش‌های مختلف نخل نیز می‌توان استفاده تجاری و صنعتی کرد.

منفرد از تولید "ام دی اف" از ضایعات نخل خبر داد و ابراز داشت: از ضایعات نخل در تولید ام دی اف و سایر محصولات استفاده می‌شود و برای فعال‌سازی این مهم برنامه‌ریزی و مطالعات لازم انجام گرفته است.

انتهای پیام/2452/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول