اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی:

اولویت صنعت در خراسان‌رضوی توسعه قطعه‌سازی خودرو است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: اولویت صنعت در خراسان‌رضوی توسعه قطعه‌سازی خودرو است.

اولویت صنعت در خراسان‌رضوی توسعه قطعه‌سازی خودرو است

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، راضیه علیرضایی عصر امروز در حاشیه بازدید از صنایع قوچان در جمع مدیران و مسئولان این شهرستان، اظهار داشت: پیشرفت مجموعه لعاب مشهد حاصل عملکرد درست و ارتباط جمعی میان صنعت، دانشگاه و دیگر نهادهای مرتبط با یکدیگر بوده است.

وی ادامه داد: توسعه صنعت در قوچان باید در قالب سند توسعه شهرستان به بحث گذاشته شود تا بتوان قسمتی از صنعت را متوجه فرآورده‌های سرامیک و نانوسرام کرد چون این تکنولوژی و محصولات آن قابل رقابت بین‌المللی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی با تأکید بر این مطلب که اصلاح خاک و بهینه‌سازی مصرف آب برای شهرستان قوچان مهم بوده است، خاطرنشان کرد: در آینده کار مشترکی با جهاد کشاورزی انجام خواهد شد تا به خاطر مزیت‌ها و محصولات خاص به سمت صنعتی شدن کشاورزی و فرآوری محصولات پیش رفت.

علیرضایی با اشاره به این موضوع که باید از فرآیند واردکننده پنل‌های خورشیدی در آینده جلوگیری شود، یادآور شد: باید در تولید انرژی‌های نو و پنل‌های خورشیدی بصورت مقتدرانه ورود پیدا کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تأکید کرد: با توجه به اسناد بالادستی برنامه‌ای تا پایان سال 94 بصورت راهبردی و کاربردی برای شهرستان‌های استان تهیه و تدوین خواهد شد.

این مسئول با بیان این مطلب که صنعتی شدن کشاورزی یکی از شاخص‌های رشد عام در اجتماع محسوب شده، بیان کرد: نانوسرام مرکزی برای جهش تکنولوژی به سمت دانش فنی جهان بوده و با تشکیل اتاق فکر در توسعه نانو مواد و نانوسرام، می‌توان پروژه‌های مناسبی در بحث آب و حاصلخیزی خاک و بهبود آن داشت.

علیرضایی در پایان متذکر شد: صنعت خودرو، ماشین‌سازی و قطعه‌سازی از اولویت‌های استان خراسان بوده و به دنبال توسعه و تقویت نقش استان در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/2202/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول