اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

انتقاد اداره «نی» از لایحه کمیسیون رسانه‎های انتخابات افغانستان

مدیر اجرایی اداره حمایت از رسانه‎های آزاد افغانستان (نی) از برخی ماده‌های لایحه کمیسیون رسانه‎های «کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان» انتقاد کرد و آن را خلاف قانون اساسی این کشور دانست.

انتقاد اداره «نی» از لایحه کمیسیون رسانه‎های انتخابات افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «مجیب الله خلوتگر»، مدیر اجرایی اداره حمایت از رسانه های آزاد افغانستان امروز (پنج شنبه) در نشست خبری در کابل گفت: برخی از ماده‌های لایحه‎ کمیسیون رسانه‎های کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان خلاف قانون اساسی این کشور است و مشکلات زیادی را برای رسانه‎های افغانستان ایجاد می‌کند.

به گفته وی، لایحه کمیسیون رسانه‎های انتخابات افغانستان مقرراتی را وضع کرده است که فعالیت رسانه‎ها را در این کشور محدود می‎کند که بزرگترین لطمه به رسانه‎ها در این کشور خواهد بود.

وی افزود: در این لایحه از رسانه‎ها خواسته شده است تا بودجه سالانه خود را به این کمیسیون رسانه‌های انتخابات تحویل دهند.

مدیر اجرایی نی، اقدام کمیسیون رسانه‎های انتخابات افغانستان را به نمایندگی از این اداره رد کرد و آن را بر خلاف قانون اساسی در این کشور دانست.

بر اساس قانون رسانه‎های همگانی افغانستان، رسانه‎های این کشور بایستی بودجه و گزارش سالانه خود را به شورای عالی رسانه‎های این کشور تحویل دهند.

این در حالی است که کمیسیون رسانه‎های کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان روز گذشته در یک نشست خبری از تمام رسانه‎های این کشور خواست تا برنامه‌های خود را بر اساس لایحه این کمیسیون تنظیم کنند و این اقدام را مدیر اجرایی نی خلاف قانون اساسی این کشور دانست.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول