اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار / معاون سازمان محیط زیست خبر داد

سقوط 60 پله‌ای ایران از نظر زیست‌محیطی

معاون سازمان محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست به سقوط 60 پله‌ای ایران از نظر زیست‌محیطی اشاره کرد و گفت: در مدت هشت سال این سقوط اتفاق افتاده است.

سقوط 60 پله‌ای ایران از نظر زیست‌محیطی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سعید متصدی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان اظهار داشت: تغییر و تحول مدیریتی اگر همراه و همگام با برنامه نباشد دچار اشکال می‌شود.

وی برنامه‌ریزی و آینده‌نگری حفظ محیط زیست را نگاه جدید سازمان حفاظت محیط زیست دانست و افزود: در این صورت وضعیت محیط‌زیست کشور تأمین می‌شود.

معاون سازمان محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست برنامه‌ریزی این سازمان را دارای مؤلفه‌هایی ذکر کرد و افزود: این مؤلفه‌ها شامل هدفمندی، شاخص‌گذاری و رصد برنامه است.

وی با بیان اینکه سازمان با اهداف مذکور کار می‌کند، تصریح کرد: در بسیاری از بخش‌های کشور برنامه داریم اما وابسته به رخداد و رویداد است یعنی زمانی که اتفاقی می‌افتد اقدام به برنامه‌ریزی می‌کنیم و وقتی آن رخداد حذف می‌شود برنامه نیز فراموش می‌شود.

متصدی 29 دی را روز هوای پاک نام برد و خاطرنشان کرد: در گیلان با آلودگی هوا مواجه نیستیم اما بسیاری از استان‌های کشور آلودگی هوا دارند که هنوز برای رفع آنها اقداماتی صورت نگرفته است.

وی با تأکید براینکه در دوره مدیرکلی بنده در بخش آلودگی هوای کشور برنامه جامع برای هر شهر داشتیم، یادآور شد: این برنامه براساس آینده‌نگری بر محتوای شاخص‌گذاری و رصد بود.

وی حذف سرب از کل بنزین و استانداردسازی خودروها را از جمله برنامه‌های برطرف شدن آلودگی هوا در کشور عنوان کرد و گفت: کشورها 20 سال به دنبال این برنامه بودند اما ما در مدت 5 سال به آن رسیدیم که نشان می‌دهد برنامه‌ریزی نتیجه‌بخش است.

این مسئول برنامه‌ریزی با شاخص‌ها را نیازمند توانمندسازی در تمام جنبه‌ها، نیروی انسانی، تجهیزات و اعتبارات دانست.

وی خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست به دنبال این است که با کسب اعتبارات مناسب بتواند اجرائیات را پاسخگو باشد.

متصدی با اشاره به اینکه نیروی انسانی سازمان محیط زیست تا حدودی توانمند شده است، متذکر شد: این نیرو برای برطرف شدن مشکلات محیط زیست یک استان کافی نیست.

معاون سازمان محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست به سقوط 60 پله‌ای ایران از نظر زیست‌محیطی اشاره کرد و افزود: در مدت 8 سال این سقوط اتفاق افتاد در حالی که کشوری مانند لهستان توانست در مدت 10 سال 207 درصد رشد اقتصادی داشته باشد که در کنار آن 33 درصد کاهش تولید گازها گلخانه‌ای را داشت.

وی پیروی از اصول توسعه پایدار را رمز موفقیت کشور لهستان در حفظ محیط زیست دانست و تصریح کرد: پیروی از اصول توسعه پایدار این مفهوم را ایجاد می‌کند که در کنار رشد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ملاحظات زیست محیطی را مدنظر قرار دهیم.

متصدی اضافه کرد: هرگز در فلسفه زیست محیطی به دنبال جلوگیری از توسعه نیستیم و نگاه جدید سازمان تعامل هوشمندانه براساس توسعه پایدار است.

وی با بیان اینکه دنیا 75 درصد راندمان تولید برق نیروگاهی دارد، خاطرنشان کرد: ایران در بهترین شرایط 42 درصد برق تولید می‌کند و تفاوت 33 درصدی راندمان تولید برق با دنیا در نقطه کلیدی رعایت ملاحظات زیست محیطی است و می‌توان نتیجه مطلوب‌تر گرفت.

معاون سازمان محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست یادآور شد: هدف عمده سازمان محیط زیست حرکت براساس برنامه‌ریزی، تخصصی، دانش و تعامل با بخش‌ها با بهره‌گیری از مشارکت مردمی و بین‌بخشی برای رسیدن به حفظ محیط زیست است.

به گزارش فارس در مراسم مذکور محمدرضا برجی به عنوان مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست گیلان معرفی و از تلاش‌های امیر عبدوس قدردانی شد.

انتهای پیام/2300/ذ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول