اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از برنامه‌‌های فرهنگی و عمرانی محلات جنوب تهران گزارش ‌می‌دهد

تمهیدات شورایاری محله استخر برای افزایش رضایت ساکنان

رسالت اصلی شورایاران دریافت مطالبات مردم و پیگیری آن از مسئولان ذی‌ربط است.

تمهیدات شورایاری محله استخر برای افزایش رضایت ساکنان

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، رسالت اصلی شورایاران دریافت مطالبات مردم است. در حال حاضر بیشترین تعامل شورایاران با شهرداری منطقه است و شهرداری سهم بیشتری در برطرف کردن خواسته‌های مردم دارد. از این رو با مشاهده پیگیری نیازهای اصلی محله‌ها می‌توان این‌گونه ارزیابی کرد که تعامل و هماهنگی میان شورایاری محلات و شهرداری‌های نواحی موثر بوده و توانسته رضایت شهروندان منطقه را به‌خود جلب کند. خوشبختانه محله استخر در این چند ساله گذشته چه از لحاظ فرهنگی و چه عمرانی دارای تغییرات بسیار چشمگیری بوده است و این موضوع نشان‌دهنده عملکرد خود شورایاری، مدیریت محله و شهرداری ناحیه بوده است.

راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه

وجود سراهای محله در محله‌ها فرصتی برای مسئولان و اهالی محله فراهم کرده است که در کنار برنامه‌های فرهنگی کارهای خداپسندانه نیز در محله‌ها اجرا شود. خیرین در جامعه اسلامی هدفی جز خدمت به خلق را ندارند و در هر جایی که باشند اهداف انسانی و کمک به هم‌نوع خود را در اولویت برنامه‌هایشان قرار می‌دهند. سید منصور یوسفی، دبیر شورایاری محله استخر شهرری با اشاره به این موضوع گفت: نقش صندوق‌های قرض‌الحسنه در ارائه تسهیلات به افراد ضعیف و اقشار آسیب‌پذیر حائز اهمیت است.

در انجام هر کار نیکی داشتن دو فاکتور نیت و امر خیر بسیار مهم و حائز اهمیت است چراکه اگر نیت‌ها خیر باشد عمل‌ها نیز سالم می‌شود و قطعاً به نتیجه مثبتی در همه کارها دست خواهیم یافت. وی در ادامه به راه‌اندازی کانون خیریه فاطمه‌الزهرا (س) در سرای محله استخر اشاره کرد و گفت: ایجاد و راه‌اندازی مراکز خیریه محله‌ای موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات محرومان می‌شود.

افتتاح مرکز نیکوکاری در سراهای محله و تشکیل مراکز خیریه در محله‌ها موجب می‌شود که بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی محرومان جامعه برطرف شود.

یوسفی با اشاره بر اینکه خدمت به مردم از جایگاه مقدسی برخوردار است، افزود: خدمت به خلق خدا عبادت است و کمک به هم‌نوع خود رضایت خداوند را به‌همراه دارد. از این رو افرادی که دارای توان مالی خوبی هستند می‌توانند به سرای محله استخر مراجعه کنند و در این کار خداپسندانه سهمی داشته باشند.

وی با اشاره به تشکیل هیت امنا در این کانون خیریه گفت: در حال حاضر تمام خیران محله ساماندهی شده‌اند و برای پیشبرد اهداف این کانون هیئت امناء نیز تشکیل شده است. خوشبختانه استقبال خیرین از این کانون خیریه بسیار تحسین‌برانگیز بوده است که امیدواریم ادامه داشته باشد.

کمبود روشنایی بوستان‌ها

در راستای ایجاد محیطی شاد و متنوع برای تفریح شهروندان و به‌منظور افزایش افراد بازدیدکننده و استفاده آن‌ها از محیط‌های تفریحی روشنایی در بوستان‌های محله یک امر ضروری است. یکی از مشکلاتی که بارها از سوی شورایاری محله استخر عنوان شده است کمبود روشنایی در بوستان‌های محله است.

یوسفی، دبیر شورایاری محله استخر در این ارتباط اظهار داشت: در حال حاضر بوستان گلبرگ واقع در خیابان کریمی شیرازی و شهروند از روشنایی بسیار کمی برخوردار است و همین موضوع نارضایتی‌هایی را برای اهالی به‌همراه داشته است.

وی در ادامه افزود: یکی از آسیب‌های اجتماعی که از کمبود روشنایی در بوستان‌های محلی به‌ وجود می‌آید تجمع اراذل و اوباش در بوستان‌ها است. این افراد از کمبود روشنایی سوء استفاده می‌کنند و سبب می‌شوند که خانواده‌ها نتوانند با فراغ بال اوقات فراغت خود را در بوستان‌ها سپری کنند. از این رو یکی از درخواست‌های ساکنان محله این است که شهرداری در مورد این موضوع تصمیمی‌ را اتخاذ کند تا مشکلات این موضوع در بوستان‌های محله کمرنگ شود.

یوسفی به نبود میز پینگ‌پنگ در بوستان‌های محله اشاره کرد و گفت: با توجه به درخواست اهالی به‌ویژه جوانان محله از شهرداری ناحیه درخواست کردیم که میز پینگ‌پنگ در یکی از بوستان‌های محله نصب شود اما متاسفانه شهرداری ناحیه نداشتن میز پینگ‌پنگ را علت انجام ندادن این درخواست عنوان می‌کند.

وی به اهمیت نصب وسایل ورزشی در بوستان‌های محله اشاره و عنوان کرد: گسترش ورزش همگانی در میان اقشار مختلف به‌ویژه جوانان و نوجوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بوستان‌ها به‌ وسایل ورزشی به‌ عنوان یکی از مراکز تفریحی باید در دستور کار شهرداری قرار بگیرد.

از سویی دیگر محسن افراش، شهردار ناحیه 5 شهرری در ارتباط با روشنایی بوستان گلبرگ گفت: با توجه به نبود اعتبار کافی ما درختان بوستان گلبرگ را هرس کردیم که روشنایی چراغ‌ها از زیر شاخ و برگ درختان خارج شود.

وی ادامه داد: اگر در سال آینده اعتبار کافی در این ارتباط دریافت کنیم در تامین روشنایی با نور کافی اقدامات لازم انجام می‌شود.

افراش در مورد نصب میز پینگ‌پنگ در بوستان‌های محله بیان داشت: هنوز میزهای پینگ‌پنگ خریداری نشده است. نصب میز پینگ‌پنگ به سال آینده موکول خواهد شد.

اجرای طرح تملک

تعداد زیادی منازل مسکونی در محل استخر وجود دارند که در طرح قرار گرفته‌اند اما تاکنون در مورد اینکه قرار است چه زمانی این منازل مسکونی تکلیفشان مشخص شود، زمانی معین نشده است. اما به تازگی در بازدیدی که شهردار منطقه از محله استخر داشتند خبرهای خوبی از اجرایی شدن این طرح به گوش می‌رسد.

یوسفی در این ارتباط گفت: در این بازدید شهردار منطقه قول مساعد داد که هرچه زودتر منازلی که بین کریمی شیرازی و اداره پست قرار دارد از سوی شهرداری تملک شود.

اجرای این طرح این امکان را فراهم می‌کند که انتهای خیابان کریمی شیرازی به ابتدای اداره پست که در خیابان 24 متری قرار دارد متصل شود.

یوسفی در ادامه به نیاز آسفالت در محله استخر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر آسفالت خیابان کریمی شیرازی و برخی از معابر محله نیاز به لکه‌گیری دارد. با توجه به این موضوع از شهرداری درخواست کردیم در این ارتباط اقدامات لازم را انجام دهد اما متاسفانه شهرداری ناحیه نبود آسفالت را علت انجام ندادن این نیاز محله عنوان کرد.

وی به یکی از مهم‌ترین دلایلی که سبب انجام نشدن برنامه‌های عمرانی محله می‌شود اشاره کرد و گفت: در بسیاری از برنامه‌های عمرانی که در محله‌ها انجام می‌شود نظارت کافی وجود ندارد. نبود نظارت کافی بر روی عملکرد پیمانکاران سبب می‌شود کار اجرایی کیفیت خوبی نداشته باشد. با توجه به هزینه و زمانی که برای کار صرف می‌شود نظارت مناسب بر روی کار پیمانکاران سبب می‌شود از دوباره‌کاری جلوگیری شود.

شهردار ناحیه 5 در این زمینه با اشاره به اجرای تملک ملک‌های خیابان کریمی شیرازی گفت: با توجه به دستور شهردار منطقه مراحل انجام قرار داد برای تملک ملک‌های مسکونی به‌زودی اجرایی می‌شود.

افراش با اشاره به نیاز آسفالت در محله استخر عنوان کرد: ما هر زمان آسفالت در اختیار داشتیم با هماهنگی شورای محله در بین محلات پخش شده است. اما به تازگی به‌علت آلودگی هوا و بارندگی‌های اخیر دولت اجازه پخت آسفالت به کارخانه‌ها را نمی‌دهد. از این رو تا زمانی که کارخانه‌ها اجازه کار داشته باشند امکان لکه‌گیری در محل وجود ندارد.

وی در ادامه به نظارت بر روی کار پیمانکاران اشاره کرد و افزود: پیمانکاران اگر به تعداد زیاد کار انجام دهند اما کیفیت مطلوبی نداشته باشد باید دوباره کار را از ابتدا انجام دهند، زیرا در صورت تحویل ندادن کار با کیفیت هیچ هزینه‌ای به آن‌ها از سوی شهرداری پرداخت نمی‌شود.

مراسم پیاده‌روی به‌مناسبت هوای پاک

به‌مناسبت فرارسیدن روز و هفته هوای پاک، سرای محله استخر برنامه‌هایی در این هفته برگزار می‌کند.

یوسفی با اعلام با بیان اینکه روز 29 دی‌ماه از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به‌عنوان روز هوای پاک نامگذاری شده است، گفت: فرهنگ‌سازی حفظ هوای پاک در میان شهروندان و آشنایی آن‌ها با راه‌های پیشگیری از آلودگی هوا و تاثیر هوای پاک در حفظ سلامتی از مهم‌ترین سرفصل‌های برنامه‌ریزی در حوزه سلامت سرای محله استخر است. از این‌رو روز جمعه 27 دی ماه با حضور اهالی محله استخر مراسم پیاده‌روی را در محله انجام خواهیم داد و در پایان مراسم به قید قرعه به تعدادی از شرکت‌کنندگان جوایزی اهدا می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند 27 دی‌ماه ساعت 9 صبح در مقابل سرای محله استخر واقع در شهرری، خیابان کریمی شیرازی حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/2462/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول