اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز ولادت نبی مکرم اسلام

رواق جدید و بزرگ «دارالمرحمه» رضوی افتتاح می‌شود

همزمان با سالروز ولادت نبی مکرم اسلام و در هفته وحدت، رواق جدید و بزرگ «دارالمرحمه» در حرم مطهر به بهره‌برداری می‌رسد.

رواق جدید و بزرگ «دارالمرحمه» رضوی افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، حسین یوسفی گفت: رواق دارالمرحمه در روز یکشنبه 29 دی‌ماه همزمان با برگزاری جشن ولادت پیامبر اکرم(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع) با حضور جمعی از مدیران برجسته کشوری و استانی و زائران بارگاه ملائک پاسبان رضوی افتتاح خواهد شد.

یوسفی افزود: در سال‌های اخیر و با توجه به افزایش تعداد زائران حضرت امام رضا(ع) و نیاز مبرم به توسعه فضاهای سرپوشیده، پروژه احداث رواق مبارکه دارالمرحمه در طبقه زیرین رواق امام خمینی(ره) در دستور کار قرار گرفت.

وی از عموم زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی دعوت به عمل آورد با حضور در مراسم جشن میلاد رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) که از ساعت 9 صبح روز یکشنبه در رواق دارالمرحمه برگزار می‌شود، ضمن بهره‌مندی از فیوضات معنوی این مراسم، از تماشای جلوه‌های بدیع هنر اسلامی ـ ایرانی تبلور یافته در این قطعه از بهشت بهره ببرند.

به گفته وی، ورود برادران به این رواق از مسیر صحن آزادی ـ رواق امام خمینی(ره) ـ کفشداری شماره 9 و ورود خواهران از مسیر صحن گوهرشاد ـ کفشداری شماره 10 انجام می‌شود.

یوسفی همچنین از رونمایی نسخه چاپی منتخب قرآن نفیس ابراهیم سلطان تیموری در این مراسم خبر داد و گفت: با عنایت به نفیس بودن این قرآن و با توجّه به اهمیت احیا و معرفی آثار فرهنگی کهن، مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، به چاپ این اثر فاخر و کم‌نظیر با عنوان «منتخب سور قرآن کریم به خط ابراهیم سلطان» اقدام کرده است.

انتهای پیام/2202/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول