اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خرمشهر:

خرمشهر بعد از دوران بازسازی فراموش شد/ خیابان‌های ویران میهمان دائم این دیار

امام جمعه خرمشهر گفت: با وجود کارهای انجام شده، این شهرستان بعد از دوران بازسازی فراموش شد.

خرمشهر بعد از دوران بازسازی فراموش شد/ خیابان‌های ویران میهمان دائم این دیار

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی پیش‌از ظهر در آیین استقبال از رئیس جمهور و هیئت دولت در خرمشهر که با حضور پرشور مردم این شهرستان برگزار شد در سخنانی اظهار کرد: به هیئت دولت و همراهان خیر مقدم می‌گوییم و از اینکه اولین سفر خود را به خوزستان نماد هشت سال مقاومت انجام دادید تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه خرمشهر نماد مقاومت ایران است ادامه داد: روزی این شهر محل بزرگترین بندر و بارانداز کشور بود، 17 اسکله تخلیه و بارگیری در آن وجود داشت، قطب نخیلات بود و 10 کنسولگری از سراسر جهان در این شهرستان فعال بود و مردم این شهر زندگی رفاهی داشتند و بهشت سرمایه‌داران بود.

امام جمعه خرمشهر تصریح‌کرد: همچنان که مردم شریف و متدین خرمشهر خاکریز اول مبارزه با صدامیان بودند باید در اولویت نخست بازسازی و توسعه و احیای زیرساخت‌ها باشند.

موسوی اضافه‌کرد: سوال این است که چرا نباید هماهنگ با رشد سریع شهرهای بزرگ و کوچک خرمشهر توسعه پیدا کند و چرا دسترسی به آب کشاورزی از این شهر که محصور اروند، کارون و بهمنشیر است دریغ شده است؟

وی خاطرنشان‌کرد: فرسوده شدن لوله‌های آب که هر روز از چند نقطه شهر خودنمایی می‌کند، فاضلاب، بهداشت و درمان، تحصیلات، هوای گرم، فقر، بیکاری و خیابان‌های ویران از دوران 8 سال دفاع مقدس مهمان دائم این دیار فراموش شده است.

امام جمعه خرمشهر افزود: به همین منظور از رئیس جمهور می‌خواهیم کارگروهی متخصص در امور شهری تشکیل و به انجام مطالعه برای آگاهی دقیق از شاخصه‌های مختلف خرمشهر برای انجام یک برنامه‌ریزی بلند مدت بپردازند.

موسوی افزود: راه‌اندازی کارخانه فولاد خرمشهر که هم‌اکنون 25 درصد پیشرفت دارد و ظرفیت 4 هزار اشتغال را دارد، کارخانه نمک کارون که ظرفیت 5 هزار فرصت شغلی را دارد از دیگر خواسته‌های مردم خرمشهر است.

وی گفت: مالیات بر ارزش افزوده شرکت‌های نفت و گاز اروندان و تاسیسات دریایی خرمشهر به جای تهران در خرمشهر واریز شود که به خدمات شهری کمک کند.

امام جمعه خرمشهر ادامه داد: توجه به آموزش و پرورش و اعتبار کافی برای این حوزه ضروری است چراکه برخی مدارس حاشیه شهر فاقد امکانات گرمایشی و سرمایشی هستند، فعال کردن مرز شلمچه برای زوار انفرادی و ایجاد زیرساخت‌ها برای زائران اربعین از طریق احداث  سالن بزرگ در شلمچه از دیگر خواسته‌هاست.

موسوی در ادامه خطاب به رئیس جمهور تصریح‌کرد: با آمدن شما به خوزستان و خرمشهر بارقه امید بار دیگر زنده شده است ما بزرگ نمایی نکردیم و سیاه نمایی نکردیم خرمشهر با همه شهرها متفاوت است با فاصله یک‌صد قدم از محل کنونی شاهد ویرانه‌های دفاع مقدس بر دیوارهای این شهر خواهیم بود.

وی بیان داشت: از رئیس جمهور می‌خواهیم یک کارگروه به مسئولیت معاون اجرایی خود برای دنبال کردن خواسته‌ها و مشکلات خرمشهر تشکیل دهد.

امام جمعه خرمشهر اذعان‌داشت: دولت‌های گذشته برای بازسازی خرمشهر کار کرده‌اند اما بعد از بازسازی خرمشهر فراموش شد.

انتهای پیام/72008/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول