اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه ستاد توسعه مازندران مطرح شد

چالش‌های توسعه صادرات استان مازندران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران چالش‌های توسعه صادرات استان مازندران را نداشتن پایگاه برای تجار در کشورهای هدف اعلام کرد.

چالش‌های توسعه صادرات استان مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدپور عمران صبح امروز در جلسه توسعه استان مازندران اظهار داشت: در 9 ماهه سال جاری 365 میلیون دلار صادرات به وزن 2 میلیون تن انجام شد.

وی بیان داشت: میران رشد صادرات به لحاظ ارزشی نسبت به مدت مشابه سال قبل 28 درصد رشد داشت و به لحاظ وزنی نیز شاهد رشد 15 درصدی در این بخش بودیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران عمده‌ترین صادرات استان مازندران به کشورهای عراق، آذربایجان، روسیه، ترکمنستان و قزاقستان انجام شد و گفت: سهم صادرات استان مازندران 92 درصد است.

وی در ادامه یادآور شد: 70 درصد واردات کالایی مازندران از کشور امارات و روسیه انجام می‌شود.

محمدپور عمران در ادامه به برخی چالش‌های موجود در توسعه صادرات استان مازندران اشاره کرد و گفت: زیر ساخت مناسب برای توسعه صادرات در استان مازندران وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه صادرات استان مازندران نامنظم است، گفت: یک فعال اقتصادی همه برنامه‌های صادراتی کالاهایش را برعهده می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در حوزه صنعت، معدن و تجارت مازندران در ادامه به عدم وجود آمار و ارزیابی در حوزه صادرات اشاره کرد و گفت: آمار دقیقی از میزان صادرات استان مازندران وجود ندارد و آمار کالاهایی که خارج از استان مازندران صادر می‌شود در اختیار ما قرار ندارد.

وی عمران در ادامه نداشتن پایگاه مناسب در کشورهای مقصد صادرات را مهم‌ترین دلائل عدم رقبت صادر کنندگان اعلام کرد و گفت: در مسکو و آستارخان نیاز داریم پایگاهی در اختیار صادر کنندگان کالای مازندران قرار گیرد که در حال حاضر این پایگاه‌ها در اختیار برخی کشورها قرار دارد.

محمدپور نداشتن الگو مناسب برای صادرات را دیگر چالش‌های موجود بر سر توسعه صادرات استان مازندران اعلام کرد و گفت: تحقیقات ما در بازارهای هدف ضعیف است و تجربیات مناسب در این زمینه در اختیار ما وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در ادامه با اذعان به عدم تشکیل کار گروه توسعه صادرات در استان مازندران در حدود شش ماه خاطر نشان کرد: برای صادرات مرکبات استان مازندران نیاز به برنامه جامع ارتقاء مرکبات با همکاری کشورهای کشاورزی و اتاق بازرگانی مازندران هستیم.

وی در پایان به پیشنهاد استاندار مازندران به رئیس جمهور درباره تشکیل ستاد مرکبات اشاره کرد و افزود: با ایجاد این ستاد بسیاری از مشکلات صادرات مرکبات حل و فصل می‌شود.

انتهای پیام/86004/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول