اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک:

شوراهای آموزش و پرورش بسترساز فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در مدارس هستند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک گفت: شوراهای آموزش و پرورش بسترساز فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در مدارس هستند.

شوراهای آموزش و پرورش بسترساز فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در مدارس هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، هوشنگ کولیوند صبح امروز به‌ مناسبت فرا رسیدن هفته شوراهای آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران برنامه هفته شوراهای آموزش و پرورش در شهرستان قرچک را اعلام کرد و گفت: شوراهای آموزش و پرورش تجلی مشارکت مردم و مسئولان در امر مقدس تعلیم و تربیت است. تشکیل شوراها در راستای تحقق خرد جمعی، مشارکت و نظارت مردم در امر تعلیم و تربیت رسمی، عمومی و بهره‌گیری از کلیه منابع و امکانات در جهت تاسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی و همچنین تسهیل در فعالیت‌های اجرایی در استان‌ها و شهرستان‌ها در چارچوب تعالیم اسلامی است.

وی افزود: در 26 دی‌‌ماه سال 1372 مجلس یکی از مترقی‌ترین قوانین پس از قوانین انقلاب اسلامی را با عنوان «قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش» از تصویب گذراند تا با عمومی کردن مسائل آموزش و پرورش در استان‌ها و شهرستان‌ها اذهان مدیران و مسئولان دولتی و عموم مردم را با این امر مهم درگیر کرده و زمینه حرکت به سوی عدم تمرکز و مشارکت در تصمیم‌گیری را در این بخش مهیا سازد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک بیان کرد: فرماندار به‌عنوان مقام عالی دولت ریاست شورای آموزش و پرورش را بر عهده دارد که نشانگر اهمیت این شورا است.

کولیوند عنوان کرد: شوراهای آموزش و پرورش بازوان توانمند اداره آموزش و پرورش هستند زیرا در سطح شهرستان‌ها فرماندار و امام جمعه، شهردار و رئیس شورای شهر و نمایندگان مدیران و انجمن‌های اولیا و مربیان به‌عنوان اعضای اصلی در این جلسات شرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری آموزش و پرورش جزو بخش‌هایی است که بدون کمک، همیاری و دلسوزی مردم نمی‌تواند اداره شود.

این مسئول اظهار کرد: تمرکززدایی و مشارکت محلی برای ارتقاء فعالیت‌های آموزش و پرورش از موضوعات قابل توجه است که نقش مهمی در پیشرفت سریع امور دارد، پس وظیفه همه ادارات و نهادها کمک به رشد و توسعه آموزش و پرورش است و شوراها اگر به وظایف قانونی خود همان‌طور که در قانون آمده، عمل کنند می‌توانند در توسعه و تجهیز فضاهای آموزش و پرورش و تحقق مشارکت‌های مردمی و دولتی نقش بسیار مهمی داشته باشند.

مهم‌ترین مصوبات شورای آموزش و پرورش شهرستان قرچک

مدیر آموزش و پرورش قرچک در ادامه خاطرنشان کرد: همدلی و همراهی مسئولان ادارات و نهادها می‌تواند زمینه تحقق اهداف بلند نظام تعلیم و تربیت را فراهم کند که بحمدالله در این جلسات مسئولان شهرستان حضور فعالی دارند و در همین جا لازم می‌دانم از اعضای شورای آموزش و پرورش و همکاری خوب آن‌ها تقدیر و تشکر کنم.

وی گفت: در سال گذشته جلسات شورای آموزش و پرورش با حضور اکثریت اعضاء برگزار شده که حاصل آن 32 مصوبه بوده که 65 درصد آن به مرحله اجراء درآمده است. از مهمترین مصوبات می‌توان به رفع مشکلات انشعابات مدارس تازه‌ساز، برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز، پیگیری رفع مشکل آموزشی منطقه پویینگ و ... اشاره کرد.

کمبود فضاهای آموزشی یکی از مهمترین مشکلات شهرستان قرچک است

کولیوند به مدارس قلع و قمعی اشاره کرد و گفت: با توجه به مهاجرپذیر بودن قرچک و بالا بودن آمار دانش‌آموزی آن و نظر به اینکه تعدادی از مدارس مالک خصوصی دارند و چند مدرسه هم با رای دادگاه تحویل مالکان داده شده‌اند در جلسات شورای آموزش و پرورش دغدغه اصلی اعضاء این بوده تا بتوانند راهکارهایی را برای ساخت فضاهای جدید آموزشی و کاهش تراکم دانش‌آموزان و جذب خیرین داشته باشند که با برگزاری دومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در اردیبهشت امسال توانستیم کمک‌های خوبی از خیرین و مردم نیکوکار جذب کنیم ولی کافی نیست.

وی ادامه داد: انتظار ما از مسئولان استانی و مردم خیر این است که ما را در ساخت فضاهای آموزشی بیشتر یاری کنند و به لطف خدا در سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که در اسفند ماه امسال برگزار می‌شود بتوانیم تعهدات خوبی را داشته باشیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک در پایان تصریح کرد: در این هفته (24 تا 30 دی ماه) برنامه‌های ویژه‌ای در سراسر کشور و ادارات آموزش و پرورش اجرا می‌شود و در شهرستان قرچک نیز برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است مانند همایش استانی شوراهای آموزش و پرورش، ارسال پیامک به‌مناسبت گرامیداشت هفته شوراها، نواختن زنگ شوراها در مدارس با حضور فرماندار و مسئولان اجرایی شهرستان، بازدید و حضور اعضای شورای آموزش و پرورش از مدارس و برگزاری مسابقات مختلف مقاله‌نویسی ویژه همکاران و دانش‌آموزان، تقدیر از خیرین و نهادهای همکاری‌کننده با آموزش و پرورش و سخنرانی در نماز جمعه برگزار می‌شود.

گفتنی‌ است هفته شوراهای آموزش و پرورش (24 تا 30 دی ماه) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2462/ل40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول