اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر قوچان:

باید از فکر زنان جامعه در بهبود فضای شهری کمک گرفت

رئیس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قوچان گفت: گاهی فکر زنان خلاق و پویا بوده و استفاده به موقع و درست از آن می‌تواند در بهبود فضای شهری و جامعه مفید و مؤثر واقع شود.

باید از فکر زنان جامعه در بهبود فضای شهری کمک گرفت

ذکیه بیات صبح امرزو در حاشیه برگزاری سومین جلسه کمیسیون بانوان شورای شهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قوچان با اشاره به این مطلب که کمیسیون بانوان به دنبال استفاده از ظرفیت و استعداد بانوان در راستای بهبود امور شهری و شهروندان بوده، اظهار داشت: اعضای شورای شهر منتخب همه مردم به شمار آمده و نه تنها بانوان نخبه و رابطان نهادها و ادارات مختلف بلکه بسیاری از مردان عضو شورای شهر قوچان نیز عضو این کمیسیون محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به این مطلب که این کمیسیون از پنج کمیته تخصصی تشکیل شده است، گفت: بیان مطالب مختلف در این کمیته‌ها و بررسی آنها در کمیسیون‌ بانوان و کمیسیون‌های مختلف این امکان را فراهم ساخته تا با جلب نظر اعضای عضو کمیسیون‌ها، موضوعات مهم و قابل طرح را در صحن علنی شورا مطرح کرده و به رأی گذاشت.

بیات تأکید کرد: استفاده از ظرفیت بالای جلسات خانگی قرآن‌خوانی ‌می‌تواند اثر بسیار بالایی را در محله‌های مختلف بر بانوان آن منطقه گذاشته به گونه‌ای که شاید اثرشان به مراتب بالاتر از برخی از افراد تحصیل‌کرده باشد.

وی اضافه کرد: پیست دوچرخه‌سواری بانوان باید با بسترسازی مناسب و شناسایی مکان برای زنان و دختران قوچانی در بالاترین نقطه و حصاربندی شده راه‌اندازی شود.

عضو شورای شهر قوچان بیان کرد: گاهی فکر زنان خلاق و پویا بوده و استفاده به موقع و درست از آن می‌تواند در بهبود فضای شهری و جامعه مفید و مؤثر واقع شود.

وی افزود: با توجه به نزدیکی دهه فجر، هلال احمر قوچان می‌تواند یک دوره کارگاه آموزشی کوتاه مدت ویژه دانش‌آموزان مدارس راهنمایی و متوسطه دخترانه برگزار کند زیرا این افراد در آینده باید نقش همسر و مادر را در جامعه ایفا کنند.

رئیس کمیسیون بانوان شورای شهر قوچان با اشاره به این مطلب که هم‌اکنون چهار نقطه در سطح شهر برای جانمایی صندوق انتقادات و پیشنهادات مردم در نظر گرفته شده است، یادآور شد: می‌توان در سطح شهر محل‌هایی که مخصوص بانوان بوده و بیشتر در آن مکان‌ها رفت و آمد می‌کنند نیز صندوق‌هایی به همین منظور تعبیه و نظرات آنها را به صورت تخصصی در این کمیسیون بررسی کرد.

وی عنوان کرد: در راستای بهبود وضعیت سلامت زنان یک دوره کارگاه آموزشی با ارائه هفت مهارت مختلف با پیش‌بینی حضور 4 هزار نفر از زنان و دختران بالای 12 سال در سطح ادارات و نهادهای شهرستان و با حضور مربیان و پزشکان در مدت 6 ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2202/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول