اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چاراویماق مطرح کرد

نوسازی اماکن دامی شهرستان چاراویماق چشم انتظار تسهیلات

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چاراویماق گفت: با تامین تسهیلات مورد نیاز، توسعه زیرساخت‌های بخش دام و طیور در سطح این شهرستان محقق خواهد شد.

نوسازی اماکن دامی شهرستان چاراویماق چشم انتظار تسهیلات

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مجید احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برای تبدیل دامداری‌های سنتی به دامداری‌های صنعتی و بهداشتی ضرورت دارد که دامداران نسبت به نوسازی و یا بهسازی جایگاه‌های دامی خود اقدام کرده تا علاوه بر پیشگیری از بروز بیماری‌های دامی و مشترک، هزینه‌های تولید نیز کاهش یافته و تولید محصولات دامی سالم و بهداشتی و ارگانیک افزایش یابد.

وی افزود: در حال حاضر تعداد متقاضیان درخواست‌کننده تسهیلات برای نوسازی اماکن دامی در این شهرستان بالغ بر 160 نفر است که اعتباری در حدود 70 میلیارد ریال برای آنها مورد نیاز است.

احمدی با بیان اینکه از 160 طرح متقاضی تسهیلات، تعداد سه طرح مربوط به واحدهای دامداری صنعتی پرواری با ظرفیت 400 راس گوساله پرواری دورگ و اصیل است، ادامه داد: دو طرح مرغداری گوشتی با ظرفیت کلی 50 هزار قطعه‌ای و یک طرح پرورش شترمرغ توام (مولد به ظرفیت 45 قطعه و 600 قطعه پرواری) است که در انتظار تسهیلات بوده و بقیه مربوط به دامداری‌های کوچک روستایی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چاراویماق افزود: امید است با عنایات مقامات مسئول و ارائه به موقع تسهیلات در آینده‌ای نزدیک شاهد احداث و بهره‌برداری از این واحدها باشیم تا بتوانیم هم در زمینه ایجاد اشتغال برای بیکاران و جوانان جویای کار منطقه و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها قدمی برداشته و همچنین در راستای برنامه پنجم توسعه شاهد افزایش تولیدات دام و طیور در سطح منطقه باشیم.

وی همچنین افزود: در سال 91 بالغ بر 10 میلیارد ریال اعتبار برای احداث و نوسازی واحدهای تولیدی دامی در سطح روستاهای این شهرستان از محل طرح توسعه کشاورزی تخصیص داده شده بود و تعداد 36 باب دامداری با استفاده از تسهیلات از محل طرح توسعه کشاورزی ایجاد شده است.

انتهای پیام/60001/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول