اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌نماینده ‌مقام معظم رهبری ‌در امور اهل سنت:

پیامبر اسلام (ص) ‌بزرگترین و عالی‌ترین تمدن بشری را ایجاد کردند‌

‌نماینده ‌مقام معظم رهبری ‌در امور اهل سنت گفت: ‌رسول مکرم اسلام(ص) ‌بزرگترین و عالی‌ترین تمدن بشری را ایجاد کردند.

پیامبر اسلام (ص) ‌بزرگترین و عالی‌ترین تمدن بشری را ایجاد کردند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شهرداری زاهدان، همزمان با فرارسیدن هفته ‌وحدت نشستی صمیمانه با حضور نماینده ‌ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، مولوی نظیراحمد سلامی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان‌، مولوی احمد نارویی معاون‌ دارالعلوم زاهدان‌، جمعی از ‌علمای تشیع و تسنن‌، اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران و مسئولان شهرداری در محل سالن شورای اسلامی شهر برگزار شد‌.

‌نماینده ‌ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در این نشست ضمن تبریک خجسته میلاد پیامبر اعظم (ص) با تاکید بر حفظ وحدت بین مسلمین گفت: اتحاد و همدلی اعضای شورای اسلامی شهر منشاء برکاتی برای شهر خواهد بود که باید این وحدت و یکپارچگی با شدت بیشتری ادامه یابد‌.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ‌با ابراز خرسندی از وفاق و اتحاد بین اعضای شورای شهر افزود: کار اعضای شورا در این دوره جای تقدیر و تحسین دارد‌.

وی اظهار داشت: ما از شما حمایت می‌کنیم وظیفه ما پشتیبانی از شماست باید طوری عمل کنید که دیگران از شما بیاموزند حتی باید همایشی را برگزار کنید و تجارب خود را در اختیار دیگران قرار دهید‌. 

امام جمعه ‌زاهدان تصریح کرد: شورا در دوره ‌چهارم تلفیقی از گرایش‌های مذهبی و سلایق مختلفی است که اعضای آن بدون هیچ اختلاف نظری در کنار هم هستند و کار می‌کنند و در خدمت مردم هستند و این از نقاط قوت آنهاست.

وی خاطرنشان کرد:‌ گاهی ‌شورا باید نقش وساطتی داشته باشد و همان طوری که واسطه‌گری جزو نقش‌ها و راز و رمز موفقیت پیامبر بوده است‌‌ لذا با در نظر گرفتن این موضوع که در یک طرف شما مردم قرار دارند و در طرف دیگر نظام و اصالت کار، باید در بخشی از امور نقش واسطه‌گری داشته باشید‌.

آیت‌الله سلیمانی با اشاره به اتفاقات دوران زندگی پربرکت رسول مکرم اسلام(ص) گفت‌: پیامبر عزیز ما برای پایه‌ریزی و به وجود آوردن مکتب اسلام فرصت زیادی در اختیار نداشت اما در همین زمان کوتاه موفق شد بزرگترین و عالی‌ترین تمدن بشری را ایجاد کند و ما به این موضوع اعتقاد و اعتراف داریم و بر مبنای همین اعتقاد آمادگی داریم تا تمام تار وپودمان را فدای این مکتب رهایی بخش کنیم‌.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: عمر حکومت جمهوری اسلامی ایران تقریباً 5/1 برابر دوران حکومت پیامبر گرامی شده است و هرچقدر که بگوییم جمهوری اسلامی ایران در این سال‌ها با سختی‌ها و مشکلات زیادی مواجه بوده اما به هیچ وجه قابل مقایسه با سختی‌ها و درگیری‌هایی که آن حضرت داشتند نیست‌.

آیت‌الله سلیمانی اذعان داشت: پیامبر مکرم اسلام(ص) در 13 سال اول شکل‌گیری تمدن اسلامی نقش تربیتی داشتند و حکومت اصلی آن بزرگوار تنها 10 سال بود که در این دوران با بیشترین جنگ‌ها و درگیری‌ها روبه‌رو شدند‌.

وی اظهار داشت‌: توصیفات رسول مکرم(ص) در خصوص مسائل بعد از مرگ بسیار زیبا‌تر از مسائل قبل از مرگ بود به گونه‌ای که بیشترین روحیه ‌عشق به شهادت در میان مومنان برای رسیدن به سعادت اخروی در دوران زندگی رسول اکرم(ص) وجود داشت‌.

‌نماینده ‌ولی فقیه در امور اهل سنت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان گفت‌: خلق و خوی پیامبر اسلام و رفعت و عطوفت آن بزرگوار بسیار مورد توجه مردم بود و تنها پیامبری که قرآن او را با صفاتی همچون رئوف و رحیم توصیف کرده ‌حضرت رسول اکرم(ص) است.

‌انتهای پیام/75004/ش/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول