اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد

امامان و معصومین آئینه تمام نمای حق

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به حضور امامان و معصومین به عنوان حجت خداوند در تمام ادوار و دوران‌ها گفت: آنها همواره روشن کننده‌ مسیر بوده و آئینه تمام نمای حق هستند.

امامان و معصومین آئینه تمام نمای حق

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد امشب در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران گفت: دشمنان و بدخواهان امام عصر (عج) همواره در فکر از بین بردن و نابودی آن حضرت بوده‌اند، به طوری که تولد ایشان کاملاً مخفیانه صورت گرفته و عده‌ بسیار کمی ایشان را ملاقات کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: احمد بن اسحاق قمی که از یاران امام حسن عسگری علیه‌السلام است از حضرت سوال می‌کنند که حجت و امام بعد از شما کیست و حضرت امام حسن عسگری علیه‌السلام نیز می‌فرمایند زمین هیچ گاه از حجت خدا خالی نمی‌شود و همواره امام و معصومی برای هدایت و نجات مردم حضور خواهد داشت، امام در ادامه می‌فرمایند به خدا قسم که فرزندم مهدی غیبتی طولانی خواهند داشت که با آمدنش تمام آلودگی‌ها و فسادها و گناه‌ها از بین می‌رود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: هر کس اراده‌ خدا کند و بخواهد با خدا باشد باید از امامان و معصومین شروع کند، یقیناً که آنها آئینه تمام نمای حق هستند که همه را متوجه خدا می‌کنند، مسئله‌ای که بارها در زیارت نامه‌ها و دعاها نیز به آن اشاره شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد ادامه داد: ادامه‌ زندگی و حیات ما به برکت امام زمان (عج) است، حیات ظاهری، باطنی و جسمانی ما از یک سوء و معرفت و محبت از سوی دیگر با اراده‌ ایشان است، امام زمان (عج) هدایت کننده مردم و بشر امروز است، به برکت امام زمان (عج) نور هدایت و ولایت در مردم وجود دارد.

وی با اشاره به تلاش دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب گفت: آنها هر روز و با تمام امکانات خود تلاش می‌کنند از طرق مختلف اسلام و اهل بیت را از مردم دور کنند، آن وقت شما می‌بینید در روز اربعین حسینی جمعیت 20 الی 30 میلیونی در یک نقطه از جهان به نام کربلا جمع می‌شوند و برای اهل بیت عزاداری می‌کنند و این از کرامات و عنایات اهل بیت است.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: از پیامبر (ص) نقل شده است که ایشان فرموده‌اند در زمان غیبت، انسان‌ها در آستانه‌ فلاکت و نابودی قرار دارند، کسی از گمراهی و فلاکت در آن زمان نجات پیدا می‌کند که دارای دو ویژگی باشد، نخست اینکه در اعتقاد به امام زمان خود ثابت قدم باشد و همواره معتقد باشد و دوم اینکه همواره برای فرج و ظهور آن حضرت دعا کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در ادامه با اشاره به سخنانی از آیت الله میلانی (ره) در وصف امام زمان (عج) گفت: ایشان در جمله‌ای به یاران خود می‌گوید در طول شبانه روز حداقل پنج دقیقه برای امام زمان (عج) قرار دهید و با ایشان خلوت کنید و قلب خود را متوجه آن امام کنید که اگر به امام زمان (عج) وصل شوید و در رکابش باشید رستگار می‌شوید.

وی خاطرنشان کرد: همواره در رأس دعاها و آرزوهایمان فرج امام زمان (عج) را مدنظر داشته و برایش دعا کنیم.

انتهای پیام/78009/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول