اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مبارزه با بیماری‏‌های آب و غذای وزارت بهداشت:

بیماران مسموم شده با آب پردیس سرپایی مداوا شدند

رئیس اداره مبارزه با بیماری‌‏های منتقله از راه آب و غذای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در جریان آلودگی آب شرب مصرفی شهروندان شهر پردیس و بخش جاجرود، بیماران سرپایی مداوا شدند و تا این لحظه، مورد فوتی نداشته‏‌ایم.

بیماران مسموم شده با آب پردیس سرپایی مداوا شدند

حسین معصومی‌‏اصل عصر امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان شفای پردیس، به آلودگی آب شرب مصرفی شهروندان شهر پردیس و بخش جاجرود اذعان و در گفت‏‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران در رابطه با مسمومیت بیش از یک هزار شهروند پردیسی اظهار داشت: این مسمومیت از شب دوشنبه این هفته آغاز شده است و تا امروز ادامه داشت.

معصومی‏‌اصل ادامه داد: موارد رو به کاهش است؛ همچنین بررسی‏‌های اولیه ما نشان‏‌دهنده این بود که نوعی آلودگی در آب آشامیدنی مصرفی مردم به وجود آمده و این اتفاق به صورت موقت رخ داده است که به سرعت این مشکل رفع شد.

وی افزود: بیماری در تمام فازهای شهر پردیس و بخش جاجرود گستردگی داشته و در یک نقطه خاص نمی‌‏توان به وجود آن اشاره کرد و در حال حاضر، این مشکل برطرف شده است و بیماران در حال بهبودی هستند.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‏های منتقله از راه آب و غذای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در رابطه با اوضاع مسموم‏‌شدگان نیز گفت: این افراد با علائم کاملا خفیف و ساده همراه هستند؛ بیماران با حالت تهوع، استفراغ و دل‌پیچه به بیمارستان‏های شهرستان پردیس مراجعه کردند.

معصومی‌‏اصل ادامه داد: بیماران با درمان‏‌های اولیه و دریافت داروهای ضد تهوع و سرم و مایعات بهبودی یافتند و این مسمومیت‏‌ها برطرف شده است.

وی تصریح کرد: نیازی به بستری این بیماران نبوده و بیماران به سرعت با درمان سرپایی مرخص شده‌‏اند و تا این لحظه مورد فوتی نداشته‌‏ایم.

رئیس اداره مبارزه با بیماری‏های منتقله از راه آب و غذای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: نمونه‏‌گیری‌های کافی انجام شده و این احتمال را می‏‌دهیم که نوعی آلودگی در آب اتفاق افتاده باشد.

معصومی‌‏اصل اضافه کرد: همکاران ما در حال بررسی و رفع نواقص هستند و در حال حاضر کلر آب در حد مطلوب است.

وی تصریح کرد: آب آشامیدنی پردیس هم‌‏اکنون قابل شرب است ولی شهروندان پردیسی اگر رعایت موارد بهداشتی را داشته باشند، بهتر خواهد بود.

انتهای پیام/2568/30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول