اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید خبر داد

برنامه‌های ویژه دولت یازدهم برای اشتغالزایی جامعه ایثارگر

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از برنامه‌های ویژه دولت یازدهم برای اشتغالزایی جامعه ایثارگر خبر داد.

برنامه‌های ویژه دولت یازدهم برای اشتغالزایی جامعه ایثارگر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شهیدی محلاتی امشب در دیدار رئیس‌جمهور با خانواده‌های شهدا و ایثارگر خوزستانی که با حضور هیئت همراه و جمعی از مسئولان شهرستانی و استانی برگزار شد اظهار کرد: من به نمایندگی از مقام معظم رهبری حامل کلام ایشان به شما جامعه ایثارگر خوزستان هستم، حضور همه شما برای ما مغتنم است و قدم‌های همه را گرامی می‌داریم.

وی اضافه کرد: آمار جامعه ایثارگر خوزستان تا پایان سال 91 حدود 33 هزار و 181 جانباز، 2 هزار و 754 آزاده و 19 هزار و 558 شهید بوده که از این شهدا، 91 نفر روحانی هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه جمعا حدود 51 هزار و 493 ایثارگر وجود دارد تصریح کرد: فرزندان جمع خانواده بزرگ ایثارگر در خوزستان 255 هزار و 779 نفر هستند که می‌توانیم بگوئیم یک‌چهارم جامعه ایثارگری یا افراد تحت تکفل بنیاد شهید در این استان ساکن هستند.

وی اضافه کرد: در سفری که دو هفته گذشته به هویزه داشتم شنیدم که مهمترین دغدغه برای جامعه ایثارگری مسئله اشتغال به کار فرزندان آنهاست.

محلاتی گفت: در میان فرزندان آنها حدود 6 هزار نخبه وجود دارد که دارای مدارج علمی بالای کارشناسی ارشد و دکترا هستند و حدود 5 هزار و 663 نفر از آنها نیاز به اشتغال دارند.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرموده است «نسبت به جامعه ایثارگر دغدغه داریم، چون مدیون آنها هستیم، اگر حال آرامش داریم به‌خاطر وجود آنهاست و اگر دوباره مشکلی برای ما پیش آید آنها مجددا در صحنه حضور خواهند داشت».

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه جمع کل ایثارگران 3 میلیون و 300 هزار نفر است ابراز داشت: دکتر روحانی به من رهنمود کرد که «من پشتیبان ایثارگران هستم و شما جلو بروید و برنامه‌ها را اجرا کنید».

وی اضافه کرد: برنامه‌هایی برای خانواده ایثارگران در نظر گرفته شده است که نخستین کار برای اشتغال آنهاست.

محلاتی ادامه داد: ایثارگرانی که مامور به خدمت بودند به محل خدمت خود باز می‌گردند و آنهایی که 30 سال خدمت بودند بازنشسته شده و برنامه‌هایی نیز برای آن دسته که دیپلم و زیر دیپلم هستند تدارک دیده‌ایم.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: 25 درصدی که بناست در قسمت‌های مختلف دولت استخدام شوند طبق قانون به‌کار گرفته شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه در خوزستان یک ساختمان برای جانبازان نخاعی واگذار شده است تا مرکزی برای جانبازان باشد خاطرنشان کرد: رئیس جمهور قول تجهیز این ساختمان را داده است.

انتهای پیام/72001/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول