اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روحانی:

نیازمند فراگیری همزیستی مسالمت‌آمیز سیاسی هستیم

رئیس جمهور با بیان اینکه مصمم به حاکم کردن آرامش سیاسی را در جامعه هستیم، گفت: نیازمند فراگیری همزیستی مسالمت‌آمیز سیاسی هستیم.

نیازمند فراگیری همزیستی مسالمت‌آمیز سیاسی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر امروز در همایش «ظرفیت‌های توسعه اقتصادی» با تبریک ایام میلاد با سعادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) و آغاز امامت ولی‌عصر(عج) اظهار کرد: باید بین وظایف دولت، کارآفرینان و بخش‌های مردمی تقسیم‌بندی کنیم.

وی با بیان اینکه اساس فعالیت اقتصادی اعم از کشاورزی، صنعت و خدمات به عهده مردم است، افزود: دولت‌ها وظیفه دارند امنیت ملی، امنیت سرمایه‌گذاری و شرایط را برای واردات ضروری و صادرات حداکثری را فراهم و تامین کنند.

رئیس جمهور اضافه کرد: دولت باید محیط سیاسی اجتماعی، بازار، سرمایه و بورس و اقدامات زیربنایی را برای اقتصاد و مردم تامین کند و بر کلیت اقتصاد نظارت کند، مابقی کارها با مردم و فعالیت آن‌ها است.

وی با بیان اینکه خداوند شرایطی را برای ما فراهم کرده که در نزد خدا و مردم هیچ بهانه‌ای باقی نمانده است، گفت: امروز دیگر شرایط جنگ و بی‌ثباتی در کشور حاکم نیست، هر چند که هنوز نتوانسته‌ایم آرامش کامل را در زمینه بازار، بورس سرمایه و سایر بازارها به‌ وجود بیاوریم اما شرایط به صورت نسبی مهیا است.

وی با بیان اینکه نخستین کار برای سرمایه‌گذاری ایجاد آرامش و کاستن از دعواهای سیاسی است، عنوان کرد: نزاع‌های سیاسی و برخوردهای سیاسی جامعه را به تنش و بر فعالیت‌های اقتصادی تاثیر سویی خواهند گذاشت.

وی با بیان اینکه تنش‌های سیاسی جامعه بسیار کاهش یافته است، اظهار کرد: نباید از انتقادات و نظرات نگران باشیم و باید مردم را در این زمینه آزاد بگذاریم.

روحانی تصریح کرد: دلمان می‌خواهد همه نهادهای کشور بخش‌های جامعه پرنشاط بوده و انتقاد سازنده داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مصمم هستیم این راه را ادامه تا آرامش سیاسی در جامعه حاکم شود، خاطرنشان کرد: در این راه همه باید کمک کنند، همه مردم بخش‌های سیاسی، تشکل‌های سیاسی، باید همزیستی مسالمت آمیز سیاسی را بیاموزند.

انتهای پیام/72001/ت20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول