اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی خبر داد

دستگیری کلاهبردار مجازی و مرد زن‌نمای اینترنتی

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی از دو عملیات گسترده پلیس فتا برای دستگیری دو مجرم اینترنتی خبر داد.

دستگیری کلاهبردار مجازی و مرد زن‌نمای اینترنتی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سرهنگ عرفانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فردی به پلیس فتا مراجعه و بیان کرد که چندی قبل یک دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند را از طریق اینترنت خریداری و مبلغ 2 میلیون و 100 هزار ریال به روش پرداخت اینترنتی به حساب فروشگاه مورد نظر واریز کردم اما زمان دریافت گوشی متوجه شدم فاکتور ندارد و کارآیی آن با تبلیغات صورت گرفته هماهنگ نیست و ضمانت هم ندارد.

وی ادامه داد: متأسفانه ابنگونه سایت‌ها کالایی را با نصف یا یک چهارم قیمت اصلی در بازار تبلیغ کرده و با ایجاد حس ولع در کاربران و بدون هیچ ضمانتی در خصوص مشکلات بعدی، اعم از پشتیبانی و غیره به محض دریافت پول پاسخ درستی به مشتری نمی‌دهند.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتا عامل این اقدام کلاهبردارانه  را که جوانی 25 ساله و اهل یکی از استان‌های غربی کشور بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند.

عرفانی به شهروندان در خصوص خرید اینترنتی توصیه کرد: شهروندان در خریدهای اینترنتی فریب تبلیغات کاذب را نخورند و در صورت خرید اینترنتی و بهره‌مندی از مزایای آن، از شرکت‌هایی با نماد الکترونیک معتبر و گرفتن مشخصات آن اقدام به خرید کنند.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در ادامه به شناسایی و دستگیری فردی که با جعل هویت زنانه در فضای مجازی از مردان کلاهبرداری می‌کرد، اشاره کرد و متذکر شد: این فرد در یکی از شبکه‌های اجتماعی، خود را خانم معرفی کرده و با قرار دادن عکس خانمی در پروفایل شخصی خود، با قصد آشنایی با افراد مختلف پس از جلب اعتماد آقایان، با عناوین فریبکارانه‌ای کلاهبرداری می‌کرد.

عرفانی اضافه کرد: یکی از شاکیان این پرونده جوانی 22 ساله بود که از متهم شکایت کرد و کارشناسان پلیس فتا با انجام گشت‌زنی‌های اینترنتی و اقدامات اطلاعاتی، مرد زن‌نما را شناسایی و دستگیر کردند.

به گفته رئیس پلیس فتا خراسان رضوی، این فرد پس از جلب اعتماد طعمه‌های خود عنوان می‌کرد که مبلغی قرض می‌خواهد و از شاکی پرونده مبلغ 6 میلیون ریال به صورت اینترنتی دریافت و از آن به بعد با او قطع ارتباط کرده است.

انتهای پیام/2202/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول