اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر کشور تاجیکستان در ایران:

جاذبه‌های تاریخی کاشان منحصر‌به‌فرد است

سفیر کشور تاجیکستان در ایران گفت: جاذبه‌های تاریخی و میراث فرهنگی کاشان که بیانگر تمدن کهن این سرزمین است، بسیار شگفت‌انگیز و منحصر‌به‌فرد است.

جاذبه‌های تاریخی کاشان منحصر‌به‌فرد است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، دولتعلی حاتم‌اف ظهر امروز در بازدید از جاذبه‌ها و آثار تاریخی این شهرستان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی توانمندی‌های بسیاری دارد که امیدوارم مردم کشور تاجیکستان بتوانند از تجربیات کشور ایران در این زمینه استفاده نمایند.

وی افزود: کشور ایران به ویژه شهرستان کاشان همچنین سابقه درخشان و طولانی در زمینه‌های تولید و اقتصاد به ویژه صنعت فرش ماشینی و فرش دستبافت دارد که مردم تاجیکستان می‌توانند از این تجربیات استفاده نمایند.

سفیر کشور تاجیکستان در ایران همچنین کاشان را نه تنها نگین استان اصفهان بلکه نگین کشور ایران به لحاظ تاریخ و تمدن و فرهنگ دینی عنوان کرد.

دولتعلی حاتم‌اف در ادامه، جاذبه‌های تاریخی شهرستان، تپه‌های تاریخی سیلک و تمدن 7 هزار و 500 ساله کاشان را منحصربه‌فرد و نشانه تاریخ و تمدن کهن در این منطقه از کشور ایران ذکر و خاطرنشان کرد: از اینکه فرصتی حاصل شد تا در این شهرستان حضور یافته و با تاریخ و تمدن کهن آن آشنا شوم، خوشحالم و امیدوارم زمینه‌های توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی و تجاری مردم کشور تاجیکستان با مردم شهرستان کاشان فراهم شود.

وی تبادل تجربیات، دانش و اقتصاد دو کشور در زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف گردشگری را از مهم‌ترین اهداف سفر خود به شهرستان کاشان اعلام کرد.

انتهای پیام/2406/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول