اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

روح هیئت‌های مذهبی ولایت و رهبری است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه خرم‌آباد گفت: روح و شاخص هیئت‌های مذهبی ولایت و رهبری است.

روح هیئت‌های مذهبی ولایت و رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی ظهر امروز در نخستین همایش تجلیل از خادمان حسینی استان لرستان در خرم‌آباد ضمن تبریک میلاد مسعود پیامبر(ص) و امام صادق(ع) اظهار داشت: میلاد مسعود پیامبر بدون شک نویدبخش و امیدآفرین بوده است و این میلاد نوید رحمت و سعادت را برای بشر به ارمغان و امید را در دل مردم زنده کرده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه سالم‌ترین تشکل‌های دینی هیئت‌های مذهبی هستند، مهمترین شاخص این هیئت‌های خط ولایت و رهبری است.

میرعمادی تصریح کرد: این هیئت‌های مذهبی نسبت به اساسی‌ترین دستور دینی ولایت و رهبری بی‌توجه نیستند زیرا اگر اینگونه باشد این هیئت‌ها بی‌محتوا می‌شوند.

این مسئول یادآور شد: روح ولایت و رهبری در هیئت‌های مذهبی عجین شده است از این رو یکی از انتظاراتی است که از این هیئت‌های مذهبی است این است که این هیئت‌ها محل بصیرت‌بخشی باشند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره اینکه هیئت‌های مذهبی باید مسجدمحور باشند، خاطرنشان کرد: خواستگاه هیئت‌های مذهبی مسجد است و باید از دل مسجد بیرون بیایند و این مسئله بسیار مهمی است زیرا مسجد سنگر و اساس است.

وی گفت: همه فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی باید مسجدمحور باشند زیرا فاصله گرفتن از مسجد به خصوص برای هیئت‌های مذهبی بسیار خطرناک است و اگر در این مسئله موانعی وجود دارد باید موانع حل شوند.

وی یادآور شد: هیئت مذهبی موفق است که یک مبلغ روحانی و سخنران داشته باشد زیرا همه هیئت‌های مذهبی و مجالس امام حسین(ع) برای تعلیم و تربیت است و سینه‌زنی و گریه کردن وسیله‌ای برای تقرب به خداوند هستند.

میرعمادی اذعان کرد: امام حسین(ع) باب ورود انسان به بهشت است و این مسئله باید به‌عنوان یک اصل برای بازگویی معارف دینی مد نظر باشد.

وی گفت: هیئت‌ها باید سعی کنند در طول سال برنامه داشته باشند و تنها به برنامه‌های محرم و سفر اکتفا نکنند زیرا اگر اینگونه باشد کار آنها هیئت‌داری محسوب نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، گفت: مقام معظم رهبری نسبت به پیرغلامان و هیئت‌ها توجه ویژه‌ای دارند به همین منظور هرساله برای تجلیل از هیئت‌ها برنامه‌های معلوم و مشخصی دارند.

این مسئول اذعان کرد: از هیئت‌های مذهبی انتظار می‌رود مرکز و محور دینی باشند زیرا این اجتماعات عظیم حسینی خار چشمی بر دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) در دوران زندگی‌اش در برابر سه نوع تفکر ایستادگی کرد، گفت: اولین آنها قبل از بعثت بود که یک تفکر جاهلی که تمام همتش را بر روی جهل، نادانی،‌ شرابخواری و شهوت قرار داده بود.

امام جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: تفکر دومی که پیامبر در برابر آن ایستاد تفکر دنیا‌پرستی، ترجیح دادن منافع دنیوی بر اخروی و بر پایه شرکت و بت‌پرستی بود که پیامبر 13 سال در مکه با آن مبارزه کرد.

وی تفکر سوم پیامبر را تفکر التقاطی یعنی دورویی دوچهرگی و نفاق دانست و گفت: پیامبر بزرگ‌ترین سم را برای بشریت تفرقه و دورویی می‌دانست که این مسئله ممکن است امروز هم در جامعه ما وجود داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، تفکری که پیامبر بر پایه عدالت یعنی تفکر اسلام ناب و دعوت به یکتاپرستی پیشرفت و تعالی در جامعه به وجود آوردند بود که انسانها در این تفکر آزاد و عزتمند و با استقلال هستند.

وی خاطرنشان کرد: این تفکر است که برای همیشه ماندگار می‌شود و سرانجام به دست فرزند پیامبر حجت خدا برای هدایت می‌افتد و این تفکر است که بر پایه علم و دانش است و بالاترین ثمرات و برکات را دارد.

انتهای پیام/85001/صا40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول