اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

راهبردهای محتوایی در برنامه‌های دهه‌فجر انقلاب اسلامی لحاظ می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: راهبردهای محتوایی در برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی بیش از گذشته لحاظ می‌شود.

راهبردهای محتوایی در برنامه‌های دهه‌فجر انقلاب اسلامی لحاظ می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین تقی‌زاده اظهار کرد: انجام اقدامات اساسی در راه ترویج و تعمیق آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و اندیشه‌های حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری مدظله‌العالی به‌ عنوان عامل اتحاد، انسجام و پیروزی انقلاب اسلامی و بازشناسی نقش ولایت فقیه در حکومت اسلامی باید بیش از گذشته مورد توجه برنامه‌های ایام الله بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی قرار گیرد.

وی با اشاره به این مطلب که ارتقای آگاهی عمومی به‌ویژه نسل جوان از ریشه‌ها، عوامل، ماهیت، اهداف، سیر تحول دستاوردهای نیم قرن نهضت امام خمینی و چشم‌انداز آینده آن در ایران، منطقه و جهان در راستای تقویت گفتمان انقلاب اسلامی یکی از نیازهای مهم فرهنگی جامعه محسوب می‌شود، افزود: ترسیم ضرورت حفظ و حراست از اندیشه‌های امام خمینی ‌و تبعیت از مقام‌‌معظم‌رهبری مدظله‌العالی با توجه به نقش بی‌بدیل رهبری در هدایت جامعه، تقویت هویت ملی، و استمرار و توسعه انقلاب اسلامی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

تقی‌زاده با تأکید بر ضرورت بازشناسی وجوه تمایز انقلاب اسلامی از سایر انقلاب‌ها و نهضت‌ها در ایران و جهان و اهمیت تبیین رموز تداوم، نشاط و بالندگی انقلاب اسلامی، گفت: برای آگاهی‌بخشی درباره ضرورت شناسایی آسیب‌ها، تهدیدها، توطئه‌ها و روش‌های نظام سلطه علیه انقلاب اسلامی باید اقدامات اساسی انجام پذیرد.

وی با مهم توصیف کردن مقوله تبیین دستاوردها و تشریح پیشرفت‌های علمی انقلاب اسلامی و جلوه‌های کارآمدی نظام‌اسلامی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، یادآور شد: تبیین نقش انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی و تحولات منطقه‌ای و جهانی‌ و الهام‌‌‌پذیری کشورهای اسلامی از آرمان‌های انقلاب اسلامی و الگوپذیری کشورهای منطقه از آن یک اصل انکارناپذیری می باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی همچنین بر ضرورت تبیین نقش انقلاب اسلامی در تقویت روحیه ظلم‌ستیزی و استکبار‌ستیزی، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در شناخت سناریوهای دشمن و مواجهه با تهدیدات و بی‌اثرسازی توطئه‌ها تأکید کرد و افزود: تبیین حضور جهادی و گسترده‌تر مردم در صحنه‌های مختلف به‌ عنوان عامل اصلی پیشرفت و کاهش تهدیدات و آثار تحریم‌ها در سایه استقامت و پایداری ملت ایران و نیز تقویت همبستگی و وفاق ملی و نمایان‌سازی رسالت انقلاب اسلامی با تأکید بر اهمیت وحدت امت اسلامی و تلاش برای تقویت و تداوم آن از اهمیت ویژه ای برخوردار  است.

وی فراهم‌ ساختن زمینه‌های لازم به‌ منظور ماندگار کردن آیین‌های گرامیداشت دهه‌‌ مبارک فجر به‌ عنوان جشن عید انقلاب اسلامی را مورد تأکید قرار داد و گفت: بهره‌برداری از فرصت‌ها و ظرفیت‌های مراسم دهه فجر برای تقویت آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و نیز گسترش مشارکت عمومی از طریق تقویت و حمایت از گروه‌های مردم‌نهاد و تولیدات هنری، فرهنگی و تبلیغی خودجوش محلی و مردمی در برنامه‌های ویژه ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی باید مدنظر قرار گیرد.

 

وی همچنین هدفمند و روش‌مندسازی فعالیت‌ها برای توسعه خلاقیت و نوآوری و رشد ماندگاری برنامه‌ها ضمن توجه به کیفیت، بداعت، تازگی و جوان‌گرایی با بهره‌گیری از اصول مدیریت کیفیت جامع در برگزاری مراسم و آیین‌های دهه فجر انقلاب اسلامی را مورد تأکید قرار داد.

تقی‌زاده افزود: اطلاع‌رسانی شایسته با استفاده از ظرفیت رسانه‌های ارتباط جمعی و تهییج افکار عمومی با بهره‌گیری از اصول و روش‌های جذاب تبلیغاتی و نیز گسترش سبقه جشن و سرور با بهره‌برداری از الگوهای بهینه و جذاب و فراگیر سازی برنامه‌های امیدآفرین، نشاط‌افزا، پویا و اثربخش برای مقاطع مختلف سنی و صنفی ضمن توجه به مؤلفه‌ها و باورهای فرهنگی منطقه‌ای و بومی و رعایت شئون اسلامی هم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت توسعه ستادهای مردمی و صنفی دهه فجر انقلاب اسلامی به‌ویژه در کانون‌ها و تشکل‌های مؤثر مردمی نظیر مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج، کارخانه‌ها، مراکز آموزشی، اتحادیه‌ها‌ و سازمان‌های مردم‌نهاد خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از ظرفیت و توانایی دستگاه‌ها، دوایر و سازمان‌ها متناسب با برنامه‌های دهه فجر از طریق تدوین انتظارات و انجام هماهنگی‌های لازم در راستای بهره‌گیری از امکانات فرهنگی و تبلیغی دوایر و دستگاه‌ها و نیز به‌ تصویر‌ کشیدن جلوه‌های کارآمدی نظام اسلامی در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی با بهره‌گیری از سخنرانان توانمند، مقبول و آشنا با مسائل عرصه انقلاب اسلامی نباید مورد غفلت گیرد.

تشکیل 24 کمیته اصلی برای برگزاری برنامه‌های دهه فجر

وی همچنین بر ضرورت بازخوانی و ارزیابی عملکرد سال‌های گذشته در شاخه‌های مختلف برگزاری مراسم دهه فجر به‌ منظور رفع نواقص و کاستی‌ها و تقویت نقاط قوت تأکید کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی همچنین از تشکیل 24 کمیته اصلی ( تخصصی و برنامه ریزی ) برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مجموعه برنامه‌های سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: حفظ آرایش قانونمند فضای شهری و نیز ایجاد شور امید و خودباوری باید در اجرای تمامی مراسمات دهه فجر انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/60002/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول