اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد خراسان‌رضوی خبر داد:

کمک‌هزینه بلاعوض ازدواج به 3550 نوعروس در خراسان‌رضوی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان‌رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار و 550 نوعروس در خراسان‌رضوی کمک هزینه بلاعوض ازدواج دریافت کرده‌اند.

کمک‌هزینه بلاعوض ازدواج به 3550 نوعروس در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمدحسن صائب در نشست خبری امروز کمیته امداد امام خمینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح کوثر در کمیته امداد امام  در راستای جمع‌آوری جهیزیه برای نوعروسان در نوبت جهیزیه اجرا شده و در سال جاری و همزمان با هفته وحدت و با حضور خیران استان و تا برگزاری مراسم جشن ازدواج برای این نوعروسان در هفته نیکوکاری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر 7 هزار نوعروس استان از دیگر خدمات این نهاد مانند کلاس‌های آموزشی، مشاوره و حرفه‌آموزی بهره‌مند می‌شوند که برای آغاز زندگی مشترک خود در نوبت دریافت جهیزیه هستند.

صائب با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 3 هزار و 550 نوعروس کمک هزینه بلاعوض ازدواج دریافت کرده‌اند گفت: این تعداد کمک هزینه از محل اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی به این نوعروسان اهدا شده که 18 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و 17 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل کمک‌های مردمی پرداخت شده است.

وی به آمار پرداخت کمک هزینه ازدواج در سال 91 اشاره کرد و افزود: این نهاد در سال گذشته 4 هزار و 234 کمک هزینه تهیه جهیزیه را با اعتباری بالغ بر 39 میلیارد و 630 میلیون ریال از محل کمک‌های مردمی و دولتی به این نوعروسان پرداخت کرده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام با اشاره به اینکه در سال گذشته یک میلیون تومان به هر نوعروس کمک هزینه جهیزیه بلاعوض اهدا شده گفت: این مبلغ در سال جاری به 2 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: قطعا این مبلغ برای فراهم کردن حداقل وسایل ضروری برای زندگی کافی نیست اما امیدواریم با مساعدت نیکوکاران استان بتوانیم مبالغ بیشتری به این زوج‌های جوان کمک کنیم.

صائب با اشاره به بحث شناسایی افراد نیازمند برای دریافت کمک هزینه جهیزیه گفت: هدف این نهاد 2 دهک پایین جامعه است

و کمیته امداد امام کاملترین مکانیزم را دراین موضوع دارد.

وی افزود: سرعت ارائه خدمات به نیازمندان در بحث کمک هزینه ازدواج و جهیزیه مطلوب نیست زیرا فرآیند کمیته امداد امام با خیریه‌ها متفاوت بوده و با مشکل ضمانت وام مواجه هستیم که اگر اعتبار وجود داشته باشد بین 2 هفته تا یک ماه این کمک‌ها  برای هر نیازمند ارائه خواهد شد. 

این مسئول با بیان اینکه برای 7 هزار نوعروس در نوبت دریافت جهیزیه حداقل نیازمند مشارکت 140 میلیارد ریالی مردم و خیرین هستیم ادامه داد: از زوج‌های جوان و خانواده‌های توانمند که قصد دارند جشن آغاز زندگی مشترک خود را در ماه‌های ربیع‌الاول  و ربیع‌ الثانی با شکوه هر چه تمامتر برگزار کنند می‌خواهیم تا بخشی از هزینه ازدواج خود را به زوج‌های نیازمند اهدا کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام  تصریح کرد: چشمان 7 هزار نوعروس تحت حمایت کمیته امداد که در نوبت جهیزیه هستند به دستان پر مهر نیکوکاران دوخته شده است.

وی یاد آور شد: نیکوکاران و خیرین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب 4646460069 بانک ملت یا شماره کارت 6104337770063434 با شماره شناسه 17030049 واریز کنند.

صائب در خاتمه بیان کرد: نیکوکاران و مردم می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با شماره تلفن 2231172 اداره حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد  خراسان رضوی ارتباط برقرار کنند و همچنین در صورت ارسال عدد 1 به سامانه پیامک 30008033 نحوه واریز وجه برای متقاضی پیامک خواهد شد.

انتهای پیام/2202/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول