اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس

جزئیات تحقیق و تفحص از گمرکات کشور اعلام شد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی دلایل تحقیق و تفحص مجلس از گمرک را تنزل شاخص عملکرد این مجموعه اعلام کرد.

جزئیات تحقیق و تفحص از گمرکات کشور اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، قاسم احمدی لاشکی ظهر امروز در دفتر مجمع نمایندگان استان مازندران در ساری در جمع خبرنگاران درباره جزئیات طرح تحقیق و تفحص از گمرکات جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: دلیل بررسی تحقیق و تفحص از گمرکات بهبودی در وضعیت مدیریت گمرک کشور است.

وی تصریح کرد: کارایی گمرکات کشور کم است و برای گمرک در کشور شاخص‌های مطرح است که آماری فعلی نشان دهنده تنزل کاری گمرکات کشور است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به آماری که از کمیسیون پژوهش مجلس در اختیار داشت اشاره کرد و گفت: گمرک کشور در سال 1388 رتبه 142 از بین 183 کشور را داشت و در سال 89 به رتبه 131 رسید و در سال 90 به رتبه 139 تنزل پیدا کرد و مجددا در سال 91 به رتبه 144 از بین 183 کشور جهان رسیدیم.

این مسئول ادامه داد: در عملیات لجستیک تجارت شاخص کارآمدی فرایند گمرکی به رتبه 126 رسید که نسبت به سال قبل 20 رتبه نزول کردیم.

لاشکی ادامه داد: در تجارت و کیفیت حمل و نقل در بین کشورها داری بندر رتبه 100 متعلق به کشور است که 14 رتبه در این بخش نزول کردیم.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در کیفیت و ظرافت خدمات 18 رتبه نزول داشتیم و تنهای در امکان ردیابی کالاها دو پله صعود داشتیم.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران در ادامه درباره مدت زمان تحویل کالا گفت: ایران در این بخش رتبه 138 جهان را دارد که نسبت به سال قبل 53 رتبه نزول داشتیم.

این مسئول در ادامه به وجود اختلاس در گمرک کشور نیز اشاره کرد و گفت: رئیس وقت گمرک کشور در دولت قبلی بحث الکترونیکی کردن در گمرک را مطرح کرد.

وی بیان داشت: نرم افزاری که قرار بود در بحث الکترونیکی کردن گمرک به کارگیری شود کپی برداری شده بود ولی برای این نرم‌ افزار کپی رقم بسیار قابل توجهی پرداخته شد ولی حتی با وجود پرداخت پول برای این نرم افزار بحث الکترونیکی کردن اقدامات گمرکی انجام نشد.

لاشکی دلیل اجرایی نشدن بحث الکترونیکی کردن گمرک را وجود جرائم در گمرک اعلام کرد و گفت: ضعف در سیستم نظارتی وجود دارد که نیاز است مجلس ورود پیدا کند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در پایان به مفقود شدن تعداد 202 گواهینامه‌های خودرویی در بندر باهنر نیز اشاره کرد و گفت: متولیان امر باید به این موارد پاسخگو باشند.

انتهای پیام/86004/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول