به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، جاده آمل ـ چمستان در چند سال اخیر سوژهای داغ برای رسانهها شده است.
مرگ هر روزه شهروندان آملی و نوری در این مسیر این جاده را از اهمیت خاصی برخوردار کرده زیرا به طور متوسط روزانه یک یا دو تصادف منجر به مرگ در این محور رخ میدهد.
وجود شرکت کاله با حجم تردد کامیونها و نیروی کاری، بزرگ شدن روستاهای اطراف این محور، وجود بیمارستان امام علی (ع) به عنوان مرکز زنان و زایمان و اطفال غرب مازندران در این مسیر تردد در محور آمل چمستان را افزایش داده و در کنار آن نقص ایمنی و کم بودن عرض این جاده تصادفات زیادی را موجب شده است.
تعریض این پروژه از سوی دو شهرستان آمل و نور پیگیری میشود اما هنوز به نتیجه نرسیده است.
اعتبار تعریض جاده آمل ـ چمستان تامین نشد
مدیریت ساخت و توسعه راههای راه و شهرسازی مازندران از تامین نشدن اعتبار موردنیاز برای تعریض جاده آمل چمستان در مرکز این استان خبر داد.
علیاکبر ییلاقی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات جاده آمل چمستان با اشاره به اینکه این پروژه از مصوبه برخوردار است، افزود: این پروژه با 42 کیلومتر مسیر قرارداد 30 میلیارد تومانی دارد.
وی با بیان اینکه این پروژه تنها 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، یادآور شد: در سال گذشته برای این پروژه یک قرارداد 20 میلیارد تومانی منعقد شد اما میدانیم که اجرای آن با نرخ امروز 30 میلیارد تومان هزینه برخواهد داشت.
ییلاقی با اعلام اینکه اگر برای این پروژه 45 میلیارد تومان اختصاص یابد این محور چهار بانده میشود خواستارهای کمکهای ملی برای اجرای این پروژه شد.
این مسئول تاکید کرد: این پروژه با تاکیدات مدیرکل و نماینده دو شهرستان آمل و نور دارای بیشترین مصوبات بوده است اما عدم تخصیص اعتبار موجب کندی این پروژه شده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 6.5 میلیارد تومان مصوبه برای این پروژه در نظر گرفته شد اما تنها 18 درصد تخصیص داشت، افزود: در سالجاری نیز 5 میلیارد تومان که بیشترین اعتبار پروژههای استانی بود برای این مسیر در نظر گرفته شد که تنها 700 میلیون تومان آمل پرداخت شد.
ییلاقی با تاکید بر اینکه این پروژه از دغدغههای استانی به شمار میرود اما اعتبار آن تخصیص پیدا نمیکند، تصریح کرد: برای توقف این پروژه برنامه داریم اما باید اعتبارات آن تخصیص پیدا کند.
به گزارش فارس، در پایان این جلسه مقرر شد احداث یک دوربرگردان، تعریض پل و تعریض و آسفالت بخشی از مسیر تا بعد از بیمارستان امام علی (ع) توسط شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی و شرکت کاله صورت گیرد اما به نظر میرسید با توجه به مشکلات مربوط به تملک حاشیه مسیر و عدم تمکین مالک خصوصی در کنار نبود اعتبارات کافی و ضمانت اجرایی این پروژه همچنان بلاتکلیف باقی بماند.
انتهایپیام/86011/ح40/ض1002