اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس حوزه علمیه قم:

سعادت دنیا و آخرت با پیروی از امامان محقق می‌شود

مدرس حوزه علمیه قم گفت: سعادت دنیا و آخرت و قبولی عبادات، توسعه رزق و روزی و جلوگیری از تفرقه با باور امامان و پیروی از آنان محقق می‌شود

سعادت دنیا و آخرت با پیروی از امامان محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حجت‌الاسلام محمدرضا زنگنه صبح امروز در مراسم جشن میلاد امامزاده عبدالله (ع) بافق با اشاره به آیات سوره حجرات و معنی ظاهری آیه که «مومنان نباید صدایشان را در برابر پیامبر (ص)، بلند کنند» به تشریح آداب و حرمت حضور در بارگاه ائمه معصومین پرداخت.

وی رعایت حرمت و ادب را نزد ائمه، معصومین و بزرگان، یک نکته حیاتی و کلید معرفتی عنوان کرد و افزود: رعایت این نکته یک دستور اعتقادی و تربیتی است که تخلف از آن برگرفته از کفر و بی‌دینی است.

مدرس حوزه علمیه قم، ائمه اطهار (ع) را حجت‌الهی در زمین دانست و اظهار کرد: علما، شهدا و امامزادگان ما را به سمت ائمه جهت می‌دهند و ارتباط با امامان، انسان را موحد و تطهیر می‌کند.

وی ارتقای جامعه را از لحاظ دینی در گرو یاد دادن ادب و حرمت امامان توسط پدران و مادران به فرزندان دانست و تاکید کرد: سعادت دنیا و آخرت و قبولی عبادات، توسعه رزق و روزی و جلوگیری از تفرقه با باور امامان و پیروی از آنان محقق می‌شود.

مسئول موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان (عج)، هدف از خلقت انسان را رسیدن به ذات مقدس الهی برشمرد و عنوان کرد: امامان یک حقیقت الهی هستند و انسان‌های آسمانی می‌توانند آن‌ها را بشناسند و قدردان آنان باشند و این مقام را نیز خداوند برای آن‌ها انتخاب کرده است.

وی ضمن یادآوری اینکه همه مخلوفات زیر مجموعه ولایت معصومین هستند و حب و دوستی ایشان با تمام دوست داشتن‌ها فرق دارد، اظهار کرد: صفاتی که خداوند به امامان و معصومین داده به دیگران نداده، علم و حلمی که خداوند به ایشان عطا کرده با دیگران فرق دارد.

این استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: برای شناخت امام و آسمانی شدن هر انسان سه ویژگی مهم شامل طلب رسیدن به ذات پاک الهی، شناخت و معرفت اهل‌بیت (ع) و ترک گناه و دوری از گناه لازم است.

وی از بزرگان و علمای شهرستان بافق به ویژه آیت‌الله شیخ محمدتقی بافقی یاد کرد و او را شخصیتی خواند که حضرت امام خمینی (ره) او را الگوی خود در انقلاب اسلامی معرفی کرده است.

زنگنه همچنین به مبارزات تاریخی آیت‌الله شیخ محمدتقی بافقی در زمان رضاخان و ایستادگی وی در برابر هتک حرمت حرم حضرت معصومه (س) اشاره کرد و گفت: سه ویژگی بارز این فرد مجاهد، فقه و باور امام زمان و غیرت دینی و ادب و احترام بزرگان بوده است.

به گزارش فارس، همزمان با سالروز میلاد با سعادت پیامبر مکرم اسلام (ص) و آغاز هفته وحدت و تولد امامزاده عبدالله بافق، جشنی با حضور باشکوه مردم و مسئولان این شهرستان در جوار آستان مقدس امامزاده عبدالله بافق برگزار شد.

به گواهی تاریخ، حضرت عبدالله بن موسی کاظم (ع) از سادات بزرگوار و فرزند بلافصل امام هفتم (ع) و برادر بزرگوار امام هشتم شیعیان حضرت علی بن موسی بن الرضا (ع) است و تولد آن حضرت روز دوازدهم ربیع‌الاول سال 143 هجری قمری است.

انتهای پیام/2464/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول