اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله موسوی‌اردبیلی:

حوزه‌های علمیه وارد نقد علمی سلفی‌ها شوند

استاد حوزه علمیه قم گفت: لازم است در مورد مباحث علمی سلفی‌ها، حوزه‌های علمیه نیز وارد نقد علمی شوند.

حوزه‌های علمیه وارد نقد علمی سلفی‌ها شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی‌اردبیلی امروز در دیدار با آیت‌الله محسن اراکی رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: شما سابقه خوبی دارید و امیدوارم به امید خداوند در این مسیر موفق و موید باشید.

وی افزود: باید راهکارهای صحیح را در ادامه مسیر برگزینید تا به اهداف تعیین شده دست یابید.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اهل نظر و تحقیق همواره تلاش می‌کنند تا وحدت میان مسلمانان شکل بگیرد، عنوان کرد: دشمنانی هم که اهل علم هستند در مقابل تلاش می‌کنند بنابراین لازم است تقابل علمی با آن‌ها صورت بگیرد؛ دشمنان همواره به دنبال نقاط ضعف هستند بنابراین باید تلاش کنیم این نقاط ضعف را برطرف سازیم.

وی ادامه داد: اگر بتوان در مجمع تقریب مذاهب اسلامی گروهی شناخته ‌شده و اهل تحقیق را جمع کرد تا راجع به تاریخ اسلام و مذاهب گوناگون مطالبی را گردآوری و مورد پژوهش قرار دهند اقدام خوبی خواهد بود.

آیت‌الله موسوی‌اردبیلی با بیان اینکه اینگونه کارهای تحقیقی نتیجه خوبی خواهد داشت، گفت: همه فعالیت‌ها باید در راستای تقویت اسلام باشند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر تبلیغ بین‌المللی دین مبین اسلام خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت‌ها در این مسیر استفاده کرد و اهل نظر و تحقیق را در همه کشورها مورد شناسایی قرار داد.

وی با بیان اینکه تخطئه کورکورانه دیگران مذموم و ناشایست است، گفت: در حوزه‌های علمیه بیشتر به سراغ فقه می‌روند در حالیکه مباحث مغفول‌ مانده‌ای هم وجود دارند؛ امروز مباحثی پیرامون چیستی و فلسفه دین مطرح بوده و ضروری است در مقابل هجمه‌های آن‌ها فعالیت‌هایی بر مبنای علم صورت بگیرد؛ لازم است در مورد مباحث علمی سلفی‌ها، حوزه‌های علمیه وارد نقد علمی شوند.

آیت‌الله موسوی‌اردبیلی با تاکید بر شناخت زمان و ابعاد مختلف جهان به عنوان یکی از ملزومات اقدامات علمی در زمینه تقریب عنوان کرد: برای تقویت وحدت انتظار می‌رود کنفرانس وحدت اسلامی به صورت همه‌جانبه و با شناخت کافی از وضعیت حال حاضر جهان کار خود را ادامه دهد.

انتهای پیام/78004/م40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول