اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت تخصیص اعتبارات

فاز دوم کارخانه کمپوست در کرج اجرایی می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری کرج گفت: در صورت تأمین اعتبارات و همکاری مسئولان فاز دوم کارخانه کمپوست در کرج اجرایی می‌شود.

فاز دوم کارخانه کمپوست در کرج اجرایی می‌شود

حسن مدیرروستا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار کرد: با توجه به حجم بالای تولید زباله در این کلانشهر لازم است تا تدابیر اساسی برای جمع‌آوری و دفن اصولی این زباله‌ها در کرج اندیشیده شود.

وی ادامه داد: تولید بیش از اندازه زباله یکی از بزرگ‌ترین معضلات کرج محسوب می‌شود که این امر برای این کلانشهر یک آسیب است.

این مسئول با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها بازیافت زباله را به عنوان یکی از فرصت‌های بازگشت سرمایه و بهره‌برداری از آن تلقی می‌کنند، افزود: روزانه یک‌هزار تن زباله در کرج تولید می‌شود که این میزان حجم زباله به عنوان بزرگ‌ترین معضل به شمار می‌آید و لازم است اقدامات لازم برای جمع‌آوری این مهم اندیشیده شود.

مدیرروستا ادامه داد: با توجه به ارائه آموزش‌ها و تبلیغات زیاد در خصوص اهمیت تفکیک زباله از مبدأ در بین شهروندان،‌ همچنان طرح تفکیک زباله از مبدأ به خوبی از سوی مردم انجام نمی‌شود و همین امر معضلاتی را به دنبال دارد.

وی با تأکید بر اینکه اجرای این طرح یکی از موثرترین روش‌ها در جمع‌آوری صحیح زباله است، خاطرنشان کرد: ماشین‌آلات متعدد و نیروهای زیادی برای جمع‌آوری این حجم از زباله، در طول شبانه‌روز فعالیت می‌کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه فرایند جمع‌آوری تا بازیافت زباله و انتقال آن از طریق شش موتورپول و سه سکوی حمل انجام می‌گیرد، تصریح کرد: انجام این مراحل تأثیرات زیادی را در کاهش هزینه‌های مدیریت شهری داشته است.

مدیرروستا با اشاره به اینکه می‌توانیم با برنامه‌ریزی‌های اساسی این میزان حجم زباله تولید شده در کرج را از طریق چرخه بازیافت دوباره به چرخه مصرف بازگردانیم، ادامه داد: هم‌اکنون از میزان زباله تولیدی روزانه شهر، 500 تن در مسیر خط کمپوست قرار گرفته و بازیافت می‌شود اما بقیه آنها دفن شده که این امر آسیب‌های زیست محیطی و بهداشتی خاص خود را به همراه دارد.

مدیرروستا یکی از مهم‌ترین مشکلات اجرای فاز دوم کارخانه کمپوست را عدم تخصیص اعتبارات دانست و گفت: مشکلات مالی تاکنون مانع احداث این فاز شده است که امیدواریم مسئولان با نگاه ویژه به اجرای این طرح و ضرورت اجرای آن در این کلانشهر هرچه سریع‌تر منابع مالی لازم را برای اجرایی شدن این طرح اختصاص دهند.

انتهای پیام/2302/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول