اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

نمایشگاه کتاب در قم برپا می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برپایی نمایشگاه کتاب استان قم در شب میلاد نبی مکرم اسلام خبر داد.

نمایشگاه کتاب در قم برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مرتضی اسماعیلی‌طبا پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب قم اظهار کرد: نمایشگاه کتاب برای نخستین بار در مجتمع ناشران قم برگزار می‌شود و فضای کنونی این نمایشگاه هفت برابر مجتمع امام خمینی بوده و تعداد ناشران 2,5 برابر سال گذشته است.

وی با اشاره به حضور ناشران فعال و معتبر در این نمایشگاه عنوان کرد: در این نمایشگاه به نیازهای مختلف دانش‌آموزان، دانشجویان، پژوهشگران و دیگر اقشار پاسخ داده می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: این نمایشگاه با همکاری و مشارکت تعاونی ناشران استان قم و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مراسم افتتاحیه 28 دی‌ماه در محل مجتمع ناشران برگزار می‌شود و نمایشگاه از 29 دی‌ماه تا پنجم بهمن‌ماه برای بازدید علاقه‌مندان دایر خواهد بود؛ ساعت بازدید از نمایشگاه صبح‌ها از 9 تا 12 و بعد از ظهر از ساعت 16 تا 21 در نظر گرفته شده است.

اسماعیلی‌طبا با اشاره به حضور بیش از 290 ناشر در این نمایشگاه عنوان کرد: 237 ناشر در بخش عمومی، 17 ناشر در بخش کودک و نوجوان، 13 ناشر در بخش دانشگاهی و کمک آموزشی، 13 ناشر در بخش هنر و کتاب‌های نفیس و 12 ناشر در بخش تحقیقی در این نمایشگاه حضور دارند.

وی ادامه داد: 43 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه عرضه خواهد شد و به لحاظ موضوعی تنوع بسیار خوبی را در این نمایشگاه شاهد خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: طبق آمار، خانه کتاب قم در جایگاه دوم در عرصه چاپ و نشر قرار دارد و تعداد انتشار کتاب در سال‌جاری نسبت به سال گذشته 12 درصد کاهش یافته و در زمینه قیمت شاهد 15 درصد افزایش هستیم.

وی ادامه داد: انتشارات بوستان کتاب، مرکز نشر المصطفی و دلیل ما در استان قم پرکارترین ناشران بوده‌اند.

اسماعیلی‌طبا ادامه داد: همچنان در استان قم کتاب مفاتیح الحیاة آیت‌الله جوادی‌آملی، گلبرگ عفاف و کتاب منتخب ادعیه بیشترین میزان تجدید چاپ کتاب را داشته است.

انتهای پیام/2258/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول