اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سراب:

نیازهای بومی در راه‌اندازی رشته‌های فنی و حرفه‌ای لحاظ شود

فرماندار سراب فرماندار بر لزوم تدریس رشته‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز منطقه تاکید کرد و گفت: در بحث رشته‌های فنی و حرفه‌ای باید به جایی برسیم که بتوانیم فارغ التحصیلان فنی و حرفه‌ای را در محل سکونت و زندگی خود نگه داریم.

نیازهای بومی در راه‌اندازی رشته‌های فنی و حرفه‌ای لحاظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، مسعود سعادتی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه مهربان در سالن کنفرانس بخشداری مهربان با تبریک تبریک حلول ماه ربیع الاول، ماه میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و هفته وحدت را به عنوان مهم‌ترین مرجع تصمیم‌گیری برای مسائل آموزشی و پرورشی دانست و از تلاش و زحمات اعضای شورای آموزش و پرورش منطقه مهربان به خصوص امام جمعه مهربان حجت الاسلام والمسلمین جلیلی تقدیر کرد.

وی افزود: موفقیت‌های شورای آموزش و پرورش ناشی از دلسوزی‌های اعضای شوراهای آموزش و پرورش در شناسایی و رفع مشکلات موجود است.

فرماندار سراب با اشاره به حضور مسئولان ارشد هر شهرستان و استان در ترکیب شوراهای آموزش و پرورش تصریح کرد: نوع ترکیب شوراهای آموزش و پرورش بیانگر آن است که آموزش و پرورش متعلق به هیچ اداره، نهاد و ارگان خاصی نیست و تمام افراد مؤثر در هر منطقه، شهرستان و استان جزو اعضای مؤثر و تاثیرگذار شورای آموزش و پرورش هستند.

سعادتی بیان کرد: اگر در یک منطقه و شهرستانی که قطب کشاورزی و دامداری باشد باز هم حضور آموزش و پرورش پررنگ‌تر از کشاورزی و دامداری آن منطقه است و به نوعی می‌توان به جرأت عنوان کرد که امروز کمتر خانواده‌ای یافت می‌شود که با مجموعه و بدنه آموزش و پرورش ارتباط نداشته باشد و در هر خانواده‌ای که کشاورز و دامدار هم باشد باز هم آموزش و پرورش در آن خانواده‌ها نماینده دارد.

فرماندار سراب با اشاره به این که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اتفاقات مهمی در بخش آموزش و پرورش در کشورمان اتفاق افتاده است، تصریح کرد: با وجود برخی ضعف‌ها و کمبودهایی که وجود دارد تحولات ایجاد شده در بخش آموزش و پرورش در کشور بسیار چشمگیر و قابل توجه است و انتظار می‌رود با تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف، آموزش و پرورش را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

سعادتی به سربلندی آموزش و پرورش در بحث مقاوم سازی مدارس در جریان زلزله ارسباران اشاره کرد و افزود: مقایسه میزان آمار تخریبی مدارس با منازل و سایر اماکن نشان می‌دهد که مدارس مقاوم‌تر از منازل و یا هر واحد دیگری بوده‌اند و این بیانگر اهتمام ویژه مسئولان آموزش و پرورش با همکاری سایر دستگاه‌ها در کنار جلب مشارکت‌های خیران در بحث نوسازی و مقاوم سازی مدارس است که جای تقدیر و تشکر دارد.

فرماندار سراب در ادامه لزوم راه‌اندازی و تدریس رشته‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز منطقه را یادآور شد و تاکید کرد: در بحث رشته‌های فنی و حرفه‌ای باید به جایی برسیم که بتوانیم که فارغ التحصیلان فنی و حرفه‌ای را در محل سکونت و زندگی خود نگه داریم.

سعادتی گفت: در کنار توجه به تخصص باید به تعهد دانش آموزان نیز توجه ویژه داشته باشیم و افرادی مؤمن و صدیق تربیت کنیم.

انتهای پیام/60008/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول