اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ورود محموله 50 تنی بزرگترین کارخانه‌ داروسازی جهان

منطقه ویژه اقتصادی ازنا فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: با ورود محموله 50 تنی کارخانه داروسازی بایر افلاک که یکی از بزرگترین کارخانه‌های داروسازی جهان محسوب می‌شود منطقه ویژه اقتصادی ازنا فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

منطقه ویژه اقتصادی ازنا فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، فرزاد محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی ازنای لرستان در هفت کیلومتری این شهرستان واقع شده است، اظهار کرد: این منطقه ابتدا به عنوان منطقه ویژه اقتصادی سنگ و مواد معدنی و در زمینی به مساحت 71 هکتار شروع به کار کرد و درسال 86 توسط شورای عالی مناطق آزاد به منطقه ویژه اقتصادی در زمینی به مساحت 273 هکتار ارتقا یافت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه راه‌اندازی گمرک باعث رونق منطقه ویژه اقتصادی استان لرستان می‌شود، گفت: در حال حاضر 12 واحد صنعتی غذایی، شیمیایی، نساجی، فلزی و کانی غیر فلزی با سرمایه‌گذاری حدود 500 میلیارد تومان در این منطقه فعال هستند.

این مسئول یادآور شد: این منطقه ظرفیت راه‌اندازی 15 واحد صنعتی بزرگ دیگر را دارد.

محمدی افزود: همچنین در صورت فعال شدن گمرک و ایجاد کامل صنایع در حال ساخت در منطقه ویژه اقتصادی لرستان، برای حدود 2 هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود که می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکل بیکاری در شهرستان ازنا را رفع کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان از ورود نخستین محموله وارداتی و ترانزیتی گمرک منطقه ویژه اقتصادی لرستان خبر داد و گفت: یکی از اهداف استراتژیک سازمان و شرکت، ایجاد زمینه تجارت و سرمایه‌گذاری و کمک عمده به رشد اقتصادی و اجتماعی کشور است، گفت: با آغاز به کار گمرک استان ارائه خدمات و تسهیلات مطلوب به فعالان اقتصادی و تجار و بازرگانان برای ترخیص به موقع کالا به خصوص مواد اولیه و قطعات وارداتی موردنیاز واحدهای تولیدی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این محموله شامل مواد اولیه کارخانه داروسازی بایر افلاک که یکی از بزرگترین کارخانه‌های داروسازی جهان و مستقر در منطقه ویژه ازنا بود، افزود: این محموله 50 تنی در قالب 6 کانتینر وارد منطقه ویژه اقتصادی شد که با ورود این محموله 50 تنی، منطقه ویژه اقتصادی شهرستان ازنا فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

انتهای پیام/2304/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول