اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای شهر قم:

شهرداری نباید از موضوع احداث کشتارگاه خارج شود

نایب رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم گفت: شهرداری از موضوع احداث کشتارگاه نباید جدا شود زیرا با توجه به گسترش استان قم تنها کشتارگاه جدید جوابگوی نیاز استان نیست.

شهرداری نباید از موضوع احداث کشتارگاه خارج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ ناصر رعیت‌پور سه‌شنبه شب در چهلمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه قم از استان‌های پیش رو در زمینه بهداشت و بسته‌بندی مواد پروتیئنی است، اظهار داشت: استان قم از نخستین استان‌هایی است که بسته‌بندی مرغ و گوشت را انجام داده است.

وی با اشاره به ایجاد مجتمع‌های دامپروری در قم گفت: جزو نخستین‌ استان‌هایی بودیم که در این زمینه اقدام کردیم و دامداری‌های داخل شهر را به بیرون از شهر انتقال دادیم.

نایب رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم مجتمع بزرگ دامداری در جاده گازران قم را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: در هیچ کجای کشور چنین مجتمعی وجود ندارد که خدمات بهداشتی ارائه کند.

وی در خصوص کشتارگاه نیز گفت: از دو سال گذشته در جلسات کمیته کشتارگاه استان شرکت می‌کردیم که این موضوع منجر به گرفتن 20 هکتار زمین از امور اراضی در 7 کیلومتری قم شد و احداث کشتارگاه را شروع کردیم.

رعیت‌پور با بیان اینکه 2 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به زیرساخت کشتارگاه اختصاص داده شد، گفت: 6 میلیارد تومان هم تسهیلات بانکی گرفتیم اما با توجه به تورم، پیش‌بینی هزینه 12 میلیارد تومانی کشتارگاه به 18 الی 20 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه ما فعالیت آزمایشی را فروردین آغاز می‌کنیم، تصریح کرد: شهرداری از بحث کشتارگاه نباید جدا شود زیرا با توجه به گسترش استان قم تنها کشتارگاه جدید جوابگوی نیاز استان نیست.

نایب رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه لازمه شهر سالم و مردم سالم غذای سالم است، تاکید کرد: با توجه به اینکه شهرهای اطراف هم کشتارگاه ندارند قم نیازمند یک کشتارگاه دیگر است.

وی اظهار داشت: دامپزشکی کمک کند تا شهرداری زمینی در خارج شهر بگیرد و کشتارگاه جدید را احداث کند.

انتهای پیام/78010/ح30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول