اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس فضای مجازی:

نیاز ما انقلاب رسانه‌ای در فضای مجازی است

یک کارشناس فضای مجازی گفت: ما به انقلاب رسانه‌ای در فضای مجازی با همان شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی نیاز داریم.

نیاز ما انقلاب رسانه‌ای در فضای مجازی است

روح‌الله مؤمن‌نسب در حاشیه نشست تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر بنیان خانواده در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: ایجاد انقلاب رسانه‌ای در فضای مجازی از یکسو نیاز به ورود حوزه‌های علمیه برای نظارت از دیدگاه مبانی دینی و اعتقادی داشته و از سوی دیگر ورود دانشگاه‌ها برای مباحث فنی و تخصصی ضروری است.

وی با تقدیر از اظهارنظر آیت‌الله مکارم شیرازی در مورد فیس‌بوک افزود: اظهار نظر علما و ارائه دیدگاه‌های دینی و شرعی برای فعالان شبکه‌های اجتماعی داخلی بسیار مهم و راهگشاست.

معاون سابق مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد منتقد بودن ایشان نسبت به عملکرد صدا و سیما خاطرنشان کرد: رئیس رسانه ملی در زمینه تبلیغ سیما برای ترویج استفاده از شبکه‌های اجتماعی خارجی تصمیم‌گیر نیست بلکه اشکال از بدنه سازمان صدا و سیما از جمله کارگردان، تهیه‌کننده و مجری است و این بدنه را تا حدودی می‌توان کنترل کرد و در بسیاری موارد به دلایل مختلف کنترل کامل امکان‌پذیر نیست.

وی استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی برای جلوگیری از فرار مغزها، طراحی شبکه‌ها بر اساس نیاز جوانان و فرهنگسازی در این زمینه را از جمله راهکارهای مورد نیاز برای برون‌رفت از خطرات پیش‌بینی شده دشمن در فضای مجازی برشمرد.

مؤمن‌نسب با اشاره به تهدیدات و خطرات سرویس‌های اینترنتی برای بنیان خانواده، بر جدیت خانواده‌ها در برخورد با این سرویس‌ها و استفاده از شبکه‌های داخلی تأکید کرد.

وی قابل پیگیری بودن شبکه‌های اجتماعی داخلی در صورت بروز مشکل، طراحی بر اساس فرهنگ ملی و مذهبی ایران را از جمله امتیازات استفاده از شبکه‌های اجتماعی داخلی نسبت به شبکه‌های خارجی عنوان کرد. 

این کارشناس فضای مجازی فیلتر شدن سایت‌ها را بر اساس قانون جرایم رایانه‌ای و فهرست مصادیق محتوای مجرمانه دانست و یادآور شد: استفاده برخی از سایت‌ها برای خانواده‌ها ممنوع است و این وظیفه والدین است تا با همراهی و کنترل فرزندان خود از مشکلات آینده جلوگیری کنند.

وی با اشاره به آموزش سربازان آمریکایی از طریق بازی تأکید کرد: برخی از بازی‌های اینترنتی با هدف‌های خاص آموزشی ساخته شده و برای فرزندان ما بسیار مخرب است.

به گفته وی پیشرفت تکنولوژی همیشه سبب پیشرفت افراد نمی‌شود بلکه باید به میزان نیاز از ابزار تکنولوژی بهره برد.

انتهای پیام/2406/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول